مقایسه باتری آیفون و سامسونگ های جدید 2018

در روز جمعه سایت PhoneBuff یک ویدئوی مقایسه باتری از گوشی های آیفون XS Max و گلکسی نوت 9 را منتشر کرد. در این ویدئو هر دو اسمارتفون تحت شرایط یکسانی قرار گرفتند تا چند عمل مشخص را انجام داده و میزان شارژ باتری آن ها سنجیده شود. در این آزمایش گوشی های مورد نظر […]

در روز جمعه سایت PhoneBuff یک ویدئوی مقایسه باتری از گوشی های آیفون XS Max و گلکسی نوت 9 را منتشر کرد. در این ویدئو هر دو اسمارتفون تحت شرایط یکسانی قرار گرفتند تا چند عمل مشخص را انجام داده و میزان شارژ باتری آن ها سنجیده شود. در این آزمایش گوشی های مورد نظر به میزان یکسانی تماس تلفنی برقرار کردند، پیام کوتاه ارسال کردند و مشغول مرورگری در وب شدند که تمام شرایط از جمله نور صفحه نمایش و میزان بلندی صدای در این دو گوشی برابر بود. اما نتیجه این شد که گوشی آیفون XS Max خاموش شد در حالی که نوت 9 هنوز ۳۷ درصد شارژ داشت.

اما در تست های انجام شده جدید شرایط مقداری متفاوت است. امروز یکی از کاربرن یوتیوب با نام آقای Mrwhosetheboss نتایجی از یک آزمایش جدید را از بررسی آیفون xs منتشر کرد که نتیجه این تست شکست نوت 9 توسط آیفون بود؛ البته علاوه بر نوت 9 گوشی های دیگری مانند گوگل Pixel 3 XL و سونی اکسپریا XZ3 هم وجود داشتند که توسط آیفون به زانو درآمدند.

این مقاله را حتما بخوانید: مقایسه آیفون xs با سامسونگ s9 برای سخت گیران

به گزارش اخبار تکنولوژی و فناوری تکنیوز و با توجه به اظهارات 9to5Mac تفاوت در عمر باتری این بار به نفع اپل تمام شد. بسیاری از کاربران برای نتایج تست ها اعلام کرده بودند که سامسونگ از یک ویژگی ناعادلانه در گوشی خود استفاده کرده است و آن هم رزولیشن پیش فرض 1080p است در حالی که آیفون XS Max با رزولیشن 2688*1242 در آزمایش ظاهر شد. اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که در شرایط عادی و اغلب اوقات کاربران از رزولیشن 1080p در نوت 9 استفاده می‌کنند. دقیقا به همان دلایلی که در بالا اشاره شد این بار آقای Mrwhosetheboss در آزمایش خود رزولیشن نوت ۹ را به 2960*1440 تغییر داد اما در این میان گوشی گوگل Pixel 3 هم به طور طبیعی از همین رزولیشن استفاده می‌کند که علاوه بر این گوشی ها، نماینده سونی هم از رزولیشنی نزدیک به گوشی های یاد شده استفاده می‌کند یعنی رزولیشن 2880*1400

اما نتایج تست انجام شده این گونه است: XS Max در استفاده شدید مقداری بیشتر از ۶ ساعت دوام آورد و گلکسی نوت 9 هم دوازده دقیقه قبل از آیفون خاموش شد همچنین نماینده گوگل در این آزمایش با دوامی نزدیک به ۵ ساعت رتبه سوم را کسب کرد.

 

طبق گزارش 9to5 مهم نیست گوشی های آیفون XS و XS Max یا گوش های پرچمدار اندرویدی حاضر در این آزمایش چه مقدار دوام آوردند مهم این است که تمام این گوشی ها در استفاده معمولی، کاربران خود را تا یک روز کامل همراهی خواهند کرد. اما نتیجه‌ای که بسیار تاثیر برانگیز است باتری کوچک‌تر آیفون XS Max است که با توجه به بزرگترین صفحه نمایش در میان گروه باز هم نتیجه‌ای بهتر از تمام آن ها را داشت البته به میزان بسیار ناچیزی رزولیشن کمتری هم دارد، از این رو باید به اپل برای عملکرد خارق‌العاده‌اش تبریک گفت. در ضمن از شما کاربران تک نیوز دعوت میکنیم حتما ویدئوی آزمایش فشار، ضربه، حرارت و… را در صفحه تست آیفون x مشاهده کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال