حفره‌های امنیتی ویندوز در سال 2014 کمتر از OS X و لینوکس بوده است

بر اساس آمار و داده‌های کنونی NVD یا همان بانک اطلاعاتی آسیب پذیری دولت ایالات متحده، که در سال 2014 انتشار یافته، سیستم عامل ویندوز دیگر در لیست سیستم عامل‌های آسیب پذیر رتبه‌ی نحست را به خود اختصاص نداده. بر اساس این گزارش، ..

پیش‌تر از این، سیستم عامل ویندوز شرکت مایکروسافت همیشه به دلیل ضعف‌های سیستم امنیتی و داشتن حفره‌ها و باگ‌های بسیار، زبان زد فعالان و متخصصان حوزه امنیت قرار می‌گرفت.

اما ظاهرا بر اساس آمار و داده‌های کنونی NVD  یا همان بانک اطلاعاتی آسیب پذیری دولت ایالات متحده، که در سال 2014 انتشار یافته، سیستم عامل ویندوز دیگر در  لیست سیستم عامل‌های آسیب پذیر رتبه‌ی نخست را به خود اختصاص نداده. بر اساس این گزارش، محصولات اپل یعنی Mac OS X  و iOS ، جایگاه اول و دوم را دارند، و در جایگاه سوم سیستم عامل متن باز لینوکس قرار دارد. ویندوز بعد از این سیستم عامل‌ها در جایگاه چهارم قرار دارد.

در سال گذشته 7038 مورد آسیب‌پذیری جدید به پایگاه NVD  گزارش شده که به صورت میانگین برابر با 19 حفره امنیتی در هر روز است. از این آمار 80 درصد مربوط به اپلیکیشن‌های متفرقه ، 13 درصد برای سیستم عامل‌ها، و 4 درصد مربوط به سخت افزارهاست.

بانک اطلاعاتی آسیب پذیری‌های شناخته شده آمریکا، از پروتکل اتوماسیون SCAP  برای مدیریت و طبقه بندی اتوماتیک حفره‌های امنیتی استفاده می‌کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال