گجت‌هایی که ویندوز شما را کامل‌تر می‌کند

گجت‌های دسکتاپ ویندوز که قبلاً به عنوان نوار کناری ویندوز در ویندوز ویستا شناخته می‌شد، به شما امکان می‌دهد ویژگی‌های اضافی را به دسکتاپ ویندوز خود اضافه کنید. به عنوان مثال، یک ابزار می‌تواند قیمت سهام مورد علاقه شما، وضعیت آب و هوای امروز، ماشین حساب، پازل، تصاویر تصادفی و بسیاری موارد دیگر را نشان […]

گجت‌های دسکتاپ ویندوز که قبلاً به عنوان نوار کناری ویندوز در ویندوز ویستا شناخته می‌شد، به شما امکان می‌دهد ویژگی‌های اضافی را به دسکتاپ ویندوز خود اضافه کنید. به عنوان مثال، یک ابزار می‌تواند قیمت سهام مورد علاقه شما، وضعیت آب و هوای امروز، ماشین حساب، پازل، تصاویر تصادفی و بسیاری موارد دیگر را نشان دهد.

به گزارش آژانس خبری تکنا، انواع متنوعی از گجت‌های ویندوز وجود دارد اما برخی از آنها بسیاری کاربردی و ضروری هستند که در این نوشته به برخی از آنها اشاره شده است.

تقویم گوگل: Google Calendar

تقوییم گوگل یک ابزار بسیار مفید است که قرارها و برنامه‌های آینده را که از طریق حساب تقویم گوگل خود وارد کرده‌اید نمایش می‌دهد. لازم به ذکر است که اکثر گجت‌ها فقط در صورتی کار می‌کنند که حساب گوگل داشته باشید و مواردی را در تقویم گوگل وارد کرده باشید. برای داشتن تقویم گوگل، پس از بارگیری این گجت، باید روی دکمه تنظیمات کلیک کنید تا وارد تنظیمات حساب Google خود شوید، سپس تقویمی را که می‌خواهید نمایش داده شود انتخاب کنید.

Sushi Drive Info

این گجت، نمای بصری فضای دیسک موجود را ارائه می‌دهد. به طور کلی Sushi Drive Info یک ابزار ساده است که به شما کمک می‌کند تا میزان فضای باقی مانده در هارد دیسک خود را پیگیری کنید. در منوی تنظیمات بیش از هفت طرح برای ظاهر گجت و نیز دسترسی به پوشه‌های سیستمی “Computer” و “Network” وجود دارد.

CPU Meter

این گجت میزان CPU و RAM مورد استفاده در حال حاضر را نمایش می‌دهد. با نصب ان گحت دو ساعت نمایش داده می‌شود. ساعت سمت چپ، درصد پردازش کامپیوتر را نشان می‌دهد و ساعت سمت راست درصد رم استفاده شده.

Daemon Tools

این گجت به همراه اپلیکیشن Daemon Tools ارائه می‌شود، بنابراین باید این اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید. Daemon Tools یک برنامه بسیار محبوب است که به شما امکان می‌دهد فایل های تصویری ایجاد کنید و درایوهای CD / DVD مجازی ایجاد کنید.

Windows Orb Clock

گجت ساعت آنالوگ از زمانی که ویندوز ویستا ارائه شد تا ویندوز 7 همچنان به عنوان یک گجت محبوب مطرح است و در منوی استارت ویندوز 7 نیز ارائه گردید. این گجت یک ساعت زیبا به دسکتاپ شما اضافه می‌کند. ساعت در اکثر تم‌ها و تنظیمات دسکتاپ جا می‌شود و در پس زمینه می‌ماند تا زمان را برای شما نگه دارد.

Laptop Stats

Laptop Stats یکی از محبوب‌ترین ابزارهای دسکتاپ است. این گجت در اصل یک ابزار نظارت بر درصد باتری است. به همین دلیل است که برای لپ تاپ‌ها و سایر دستگاه‌های قابل حمل بسیار مناسب است. متاسفانه، طرح رنگ و انتخاب فونت در این گجت جز بهترین‌ها نیستند. با این حال، از نظر بهره‌وری، هیچ چیز نمی‌تواند این گجت یا ویجت کلاسیک را شکست دهد.

Minimal Notepad

این گجت مخصوص کاربران اداری ساخته شده است. گرچه Microsoft Sticky Notes به گزینه‌ای عالی برای یادداشت‌برداری مستقیم روی دسکتاپ تبدیل شده است، اما اگر می‌خواهید گزینه‌ای سریع‌تر و ساده‌تر داشته باشید، Minimal Notepad بهترین گزینه است. همچنین می‌توانید این گجت را با فونت و رنگ پس زمینه دلخواه خود سفارشی کنید. به این صورت شما می توانید لیست کارهایتان را بنویسید یا حساب دخل و خرجتان از بانک های مختلف را داشته باشید تا برای پرداخت هزینه هایتان به صورت کارت به کارت از بانک ملت یا سایر بانک ها به مشکل نخورید.

Network Meter

اگر از علاقه مندان به شبکه هستید، این گجت به شما کمک زیادی خواهد کرد. Network Meter یک ابزار همه کاره برای ویندوز است که پارامترهای مختلف شبکه را به شما نشان می‌دهد. آدرس IP، وضعیت فایروال، نمودارهای سرعت برخی از افزودنی‌های مفید این گجت هستند.

Drives Meter

اگر درایو C شما پر از فایل‌های ناخواسته شود، ممکن است سرعت کامپیوتر شما کند شود. به همین دلیل است که بررسی مداوم فضای ذخیره‌سازی رایگان خود یک نعمت است. البته می‌توانید این کار را از خود فایل اکسپلورر انجام دهید. اما اگر بخواهید بدون اتلاف وقت نگاهی به درایوهای ذخیره سازی خود بیندازید، این گجت دسکتاپ مفید خواهد بود.

Flipdown Clock

Flipdown Clock یک ساعت کشویی ساده و البته بسیار زیبا برای دسکتاپ است که قالب و اندازه آن را می‌توان از طریق سفارشی‌ساز تغییر داد. همچنین شما می‌توانید از بین 5 رنگ مختلف نیز انتخاب کنید.

Sunorb Alarm

گرچه این گجت یک ساعت دیجیتال معمولی به نظر می‌رسد، اما می‌توانید با انتخاب زمان از پیش تعیین شده، آلارم را تنظیم کنید. همچنین، می‌توانید زمان را سفارشی کنید و صدای زنگ را از خود رایانه انتخاب کنید.

 Moon Phase

اگر عاشق نجوم هستید، حتما Moon Phase را داشته باشید. این ویجت مراحل ماه را بر اساس مکان فعلی شما نشان می‌دهد. با این حال، بر خلاف سایر ویجت‌ها از این نوع، داده‌ها را با یک تصویر دیجیتالی زیبا از یک ماه تجسم می‌کند. داده‌ها از یاهو جمع آوری شده است و کاملا قابل اعتماد است.

All To All Converter

چرا از ابزارهای آنلاین یا برنامه‌های حجیم برای تبدیل واحد استفاده می‌کنید در حالی که می‌توانید این کار را با یک ویجت کوچک انجام دهید؟ این ابزار دسکتاپ به قدری قدرتمند است که یک لحظه هم نمی‌توان در مورد کامل بودن آن تردید کرد. شما می‌توانید از واحدهای مختلف برای تبدیل آنها انتخاب کنید. علاوه بر این، گزینه استفاده از تبدیل سفارشی هم یک افزونه عالی این ویجت است و بسیار مفید است.

Days Remaining

تصور کنید یک روز خاص مانند را پیش رو دارید و به هیچ قیمتی نمی‌خواهید آن را از دست بدهید. چگونه آن را به یاد خواهید داشت؟ یک راه آسان برای آن وجود دارد. این ویجت “Days Remaining” شمارش معکوس برای آن روز خاص را روی دسکتاپ به شما نشان می‌دهد. خیلی بعید است که حتی پس از تماشای هر روز شمارش معکوس روز را فراموش کنید!

سخن نهایی

گجت‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد برخی از بهترین و پرکاربردترین گجت‌های ویندوز هستند که به آسانی هم قابل دانلود هستند. برای دانلود هم کافیست به یک اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید. دسترسی به اینترنت هم کار چندان سختی نیست و نیازی نیست نگران هزینه‌های آن باشید. چرا که با دسترسی به بسته‌های اینترنت پرسرعت رایتل یا شرکت‌های همراه اول و ایرانسل تحت عنوان بسته‌های اینترنتی ایرانسل شبانه و روزانه و بسته‌های اینترنتی همراه اول می‌توان از اینترنت ارزان و پرسرعت بهره برد و به خدمات اینترنت دست یافت.