راز زیبایی محصولات اپل از زبان مغز متفکر کمپانی

جاناتان آیو (نائب رئیس بخش طراحی کمپانی اپل)  در یک مصاحبه بی سابقه در نشریه Sunday times در مورد رازهای فاش نشده ی طراحی فوق العاده محصولات کمپانی اپل صحبت کرده است. جان آیو میگوید امروزه با انبوهی از دستگاه های بی کیفیت و ناشناخته رو به رو هستیم. وی معتقد است که محصول خوب […]

جاناتان آیو (نائب رئیس بخش طراحی کمپانی اپل)  در یک مصاحبه بی سابقه در نشریه Sunday times در مورد رازهای فاش نشده ی طراحی فوق العاده محصولات کمپانی اپل صحبت کرده است.

جان آیو میگوید امروزه با انبوهی از دستگاه های بی کیفیت و ناشناخته رو به رو هستیم.

وی معتقد است که محصول خوب ارزش هزینه کردن را دارد. آیو می‌گوید: «ما امروزه با انبوهی از محصولات کیفیت پایین و ناشناخته مواجهیم که باعث می‌شود تصور کنیم خریداران آنها، همچون تولیدکننده آن محصولات اهمیتی به کیفیت نمی‌دهند». اما به عقیده وی اپل از این رویه تبعیت نمی‌کند. وی معتقد است که برای تولید یک محصول نوآورانه و خلاقانه هزینه هنگفتی خرج شده و طبیعتا قیمت نهایی محصول نیز چندان کم نخواهد بود.

آیو می‌گوید:

“موفقیت ما فقط به خاطر زیبایی‌شناسی ما در طراحی محصولات نیست، بلکه توفیق‌های ما به معنای پیروزی خالص بودن، یکپارچگی محصولات و سرویس‌ها و… است”

جاناتان آیو درباره استفاده سایر کمپانی ها از ایده های این شرکت نیز به یک سرقت معتقد است. او می گوید به ثمر رساندن یک ایده جدید در طراحی نیازمند هزاران ساعت فکر و تمرکز است که امروزه بسیاری از کمپانی ها در دنیای الکترونیک این فرآیند را پشت سر نمیگذارند. در پایان از او درباره ی تلوزیون ها و ساعت های هوشمند اپل در آینده پرسیده شده که با پاسخی هوشمندانه این پرسش را پاسخ نداده است. او با این پاسخ طرفداران شرکت اپل را برای محصولات بعدی مشتاق تر ساخته است: دنیای الکترونیک مثل بازی شطرنج است. (در بازی شطرنج حرکت بعدی حریف قابل تشخیص نیست).

لینک کوتاه | منبع :gsmarena

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال