سیاست های مایکروسافت و خداحافظی نوکیا با آندروید

مایکروسافت در نظر دارد به تلاش‌هایش در مورد گوشی‌های اندرویدی نوکیا X خاتمه دهد و بر تولید گوشی‌هایی با سیستم عامل ویندوز تمرکز کند. ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت در یادداشتی که روز پنج‌شنبه خطاب به کارمندان این شرکت نوشت: «ما تصمیم گرفته‌ایم کار بر روی نوکیا X را که با سیستم عامل اندروید کار می‌کند […]

مایکروسافت در نظر دارد به تلاش‌هایش در مورد گوشی‌های اندرویدی نوکیا X خاتمه دهد و بر تولید گوشی‌هایی با سیستم عامل ویندوز تمرکز کند.

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت در یادداشتی که روز پنج‌شنبه خطاب به کارمندان این شرکت نوشت: «ما تصمیم گرفته‌ایم کار بر روی نوکیا X را که با سیستم عامل اندروید کار می‌کند متوقف کرده و بر نوکیا لومیا تمرکز کنیم که سیستم عامل آن ویندوز خواهد بود.» او همچنین اضافه کرده است که دلیل این تغییر سیاست در مایکروسافت موفقیت این شرکت در توسعه گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه است.

خبر این تغییر سیاست در حوزه گوشی هوشمند، به دلیل انتشار هشدار مایکروسافت مبنی بر قصد این شرکت برای اخراج بالغ بر ١٨ هزار نفر از کارمندانش تا پایان سال سال جاری میلادی، چندان دیده نشد. لازم به ذکر است آن‌گونه که مایکروسافت اعلام کرده است بیشتر این اخراج‌ها مربوط به پست‌های مدیریتی خواهد بود و به معنای تعدیل نیروی ١۴ درصدی در مایکروسافت خواهد بود. تعدیل نیرو در این سطح در تاریخ سی ساله این شرکت بی سابقه بوده است.

در خصوص بخش گوشی‌های هوشمند نیز، مایکروسافت در چند ماه اخیر بسیار خبر ساز بوده است. تنها چند ماه پس از خرید بخش گوشی‌های همراه نوکیا توسط مایکروسافت، این شرکت خبر از تولید و عرضه نوکیا X با سیستم عامل اندروید داد. اکنون نیز مایکروسافت می‌گوید از ادامه کار بر روی پروژه نوکیا X خودداری کرده و بر نوکیا لومیا تمرکز می‌کند.

لینک کوتاه | منبع: phonearena

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال