شرکت TSMC برنده‏ی قرارداد تولید چیپ های بعدی اپل

درحالی که اپل بر روی چیپ جدید خود تحقیق میکند، از ماه قبل شایعاتی ایجاد شده بود که این شرکت همچنین  به دنبال یک تولید کننده جدید نیز برای چیپ A8 هست تا جایگزین سامسونگ کند. و حالا اینطور که پیداست، شرکت TSMC برنده ی این قرارداد بزرگ شده و قرار است پردازنده ی جدید […]

درحالی که اپل بر روی چیپ جدید خود تحقیق میکند، از ماه قبل شایعاتی ایجاد شده بود که این شرکت همچنین  به دنبال یک تولید کننده جدید نیز برای چیپ A8 هست تا جایگزین سامسونگ کند.

و حالا اینطور که پیداست، شرکت TSMC برنده ی این قرارداد بزرگ شده و قرار است پردازنده ی جدید اپل را که برای آیفون 6 و تبلت های آینده قرار است ساخته شود را تولید کند.

براساس شایعات اپل از همان تکنولوژی 64بیت پردازنده ی A7 خود استفاده خواهد کرد که بر پایه ARMv8 طراحی شده و البته در آن برای اولین بار شاهد افزایش تعداد هسته ها از 2 به 4 هسته ی پردازشی خواهیم بود تا قدرتی فوقالعاده را در نسل جدید پردازنده شاهد باشیم.

همچنین تولید چیپ جدید با معماری 20 نانومتری انجام خواهد شد (برخلاف چیپ قبلی که با معماری 28 نانومتری تولید میشد) که این مساله نوید بخش کاهش مصرف برق و افزایش قدرت پردازشی در آن میباشد.

لینک کوتاه | منبع : slashgear

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال