مقایسه بین پردازنده‌ گوشی‌های گلکسی اس 6 (Exynos 7420) و اچ تی سی وان ام9 (Snapdragon 810) و آیفون 6 (Apple A8)

کنگره جهانی موبایل (MWC) پایان یافت و هم اینک می‌توانیم با خیالی آسوده، نگاهی دقیق به پردازنده‌های گوشی‌های جدید انداخته و آنها را در میدان رقابت با یکدیگر قرار دهیم. با مقایسه پردازنده‌های سه گوشی رده بالای بازار یعنی گلکسی اس 6 سامسونگ، وان M9 اچ تی سی و آیفون 6 اپل با ما همراه باشید: […]

کنگره جهانی موبایل (MWC) پایان یافت و هم اینک می‌توانیم با خیالی آسوده، نگاهی دقیق به پردازنده‌های گوشی‌های جدید انداخته و آنها را در میدان رقابت با یکدیگر قرار دهیم. با مقایسه پردازنده‌های سه گوشی رده بالای بازار یعنی گلکسی اس 6 سامسونگ، وان M9 اچ تی سی و آیفون 6 اپل با ما همراه باشید:

گلکسی اس6 با پردازنده‌ی قدرتمندش در زمان اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها، با تمام قدرت، تمامی هسته‌های پردازشی خود را فعال کرده و هر هسته به بالاترین سطح کارایی خود می‌رسد. البته در تست‌های انجام شده در حالت تک هسته‌ای (Single Core)، تراشه A8 اپل با امتیاز 1626 از دو رقیب دیگر خود جلوتر است و تراشه گلکسی اس 6 با امتیاز 1443 و اسنپدراگون 810 موجود در وان M9 با امتیاز 1186 در رده‌های بعدی قرار دارند.

A8 vs snap 810 vs exy 7420 (2)

از نظر قدرت پردازشی چند هسته‌ای (Multi Core)، تراشه Exynos 7420 گوشی گلکسی اس 6، با کسب امتیاز 4547 در مقام اول و تراشه اسنپدراگون 810 گوشی m9 با امتیاز 3959 در رده دوم و همچنین تراشه A8 گوشی آیفون 6 با کسب امتیاز 2911 با فاصله زیادتری نسبت به رقبای خود در جایگاه سوم در این رقابت قرار دارد.

A8 vs snap 810 vs exy 7420 (1)

هرچند اختلاف امتیازها در تست‌های انجام شده بسیار ناچیز می‌باشد، ولی باید به این مورد هم توجه شود که هر سه گوشی مورد نظر از دیدگاه سخت افزاری در حال حاضر، به اندازه کافی قدرتمند هستند و توانایی اجرای هرگونه برنامه یا بازی سنگین را بدون هیچگونه تاخیر یا کاهش کیفیت خواهند داشت. پس نگرانی در مورد تست‌های انجام شده بی‌معناست و این امتیازات تنها جنبه رقابتی دارند.

با تمام این تفاسیر، بنظر شما آیا توجه به تست‌های انجام شده در خرید گوشی مورد نظر چه میزان می‌تواند موثر واقع شود؟!

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال