عمر باتری دو یا سه برابر به کمک نوآوری های اساتید استنفورد

محققین دانشگاه استنفورد یک باتری لیتیومی جدید ساخته اند که عمر باتری بیشتری را برای گجت های هوشمند به ارمغان می آورد. این تکنیک امکان قرار دادن لیتیوم متراکم‌تر و بهینه‌تر را در آنُد باتری (محلی که الکترون‌ها را تخلیه می‌کند) از طریق استفاده از محافظ کربنی نانوسکوپیک فراهم می‌کند. این محافظ کربنی مواد شیمیایی ناپایدار […]

محققین دانشگاه استنفورد یک باتری لیتیومی جدید ساخته اند که عمر باتری بیشتری را برای گجت های هوشمند به ارمغان می آورد. این تکنیک امکان قرار دادن لیتیوم متراکم‌تر و بهینه‌تر را در آنُد باتری (محلی که الکترون‌ها را تخلیه می‌کند) از طریق استفاده از محافظ کربنی نانوسکوپیک فراهم می‌کند. این محافظ کربنی مواد شیمیایی ناپایدار را که می‌توانند منجر به کاهش طول عمر دستگاه شوند، کنترل می‌کند.

استیون چو، معاون انرژی پیشین دولت ایالات متحده و یکی از برترین مقام های دانشگاه استنفورد، معتقد است که یک تلفن مجهز به این سلول‌های لیتیومی پیشرفته می‌تواند دو تا سه برابر باتری‌های کنونی دوام بیاورد و تولیدکنندگان خودرو نیز می‌توانند خودروهای الکتریکی ارزان‌قیمتی که ایمنی لازم را نیز داشته باشند تولید کرده و روانه بازار کنند.

تا تجاری شدن این فناوری راه زیادی باقی مانده و هنوز باید بسیاری از جزییات مهندسی روی این فناوری اعمال شود تابه تدریج به یک محصول تجاری تبدیل شود؛ اما به هر حال به نظر می‌رسد که نسل آتی دستگاه های هوشمند بدون نیاز به باتری‌های ضخیم بتوانند دو تا سه برابر باتری‌های لیتیومی مورد استفاده کنونی شارژدهی کنند.

لینک کوتاه | منبع : phonearena

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال