محقق برجسته ایرانی تاثیر فراگیری موسیقی بر مغز کودکان را بررسی کرد

“عسل حبیبی” متخصص مغز و اعصاب ایرانی در موسسه “مغز و خلاقیت” وابسته به  دانشگاه سوترن کالیفرنیا مشغول به فعالیت می باشد. وی اخیرا با همکاری جمعی از محققان سایر دانشگاهها پژوهشی را در مورد تاثیر فراگیری موسیقی بر مغز کودکان انجام داده است. بررسی تغییرات ساختاری مغز گروهی که طی دوره هفت ساله این […]

“عسل حبیبی” متخصص مغز و اعصاب ایرانی در موسسه “مغز و خلاقیت” وابسته به  دانشگاه سوترن کالیفرنیا مشغول به فعالیت می باشد. وی اخیرا با همکاری جمعی از محققان سایر دانشگاهها پژوهشی را در مورد تاثیر فراگیری موسیقی بر مغز کودکان انجام داده است. بررسی تغییرات ساختاری مغز گروهی که طی دوره هفت ساله این مطالعات آموزش موسیقی دیده بودند تقویت بخشهای مربوط به صدا ، زبان و ارتباطات مغز را نشان داد.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ، مطالعه حاضر سال 2012 با شرکت سه گروه از کودکان شش تا هفت ساله آغاز شد. گروه اول از طریق برنامه YOLA تحت آموزش نواختن ویالون و خواندن موسیقی قرار گرفتند. گروه دوم تنها ورزش می کردند و گروه سوم هیچ فعالیت خارج از برنامه ای نداشتند. محققان با انجام مصاحبه و گرفتن اسکن مغزی طی این سالها متوجه تقویت مناطقی از مغز شدند که مسئول تصمیم گیری ، توجه و تمرکز هستند. حبیبی قرار است بزودی پروژه ای را در ادامه تحقیق پیشین با بودجه 450 هزار دلاری شروع کند. به گفته این پژوهشگر ایرانی موضوع آن بررسی تفاوت ساختاری مغز کودکان چند زبانه که موسیقی فرا می گیرند با کودکان تک زبانه است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال