نتایج تست باتری اچ تی سی وان جدید

این روزها در میان تلفن های هوشمند رده بالا و پرچمدار شاید کمتر کسی به دنبال بررسی عملکرد پردازشی یا گرافیکی یک تلفن باشد. چرا که میتوان گفت همه در سطح بسیار عالی (حداقل برای زمان حال) قرار دارند و نمیتوان برتری خاصی برای یکی از آنها متصور شد. اما وقتی حرف از عمر باتری […]

این روزها در میان تلفن های هوشمند رده بالا و پرچمدار شاید کمتر کسی به دنبال بررسی عملکرد پردازشی یا گرافیکی یک تلفن باشد. چرا که میتوان گفت همه در سطح بسیار عالی (حداقل برای زمان حال) قرار دارند و نمیتوان برتری خاصی برای یکی از آنها متصور شد.

اما وقتی حرف از عمر باتری و میزان بهینه بودن میشود، شاید بتوان گفت هنوز جای کار بسیار است تا تلفن های هوشمندی ساخته شوند که عمر باتری شان آنقدر زیاد و زمان شارژ آنقدر کم باشد که کمتر از قبل به فکر شارژ آنها باشیم.

اچ تی سی وان جدید با وجود اینکه تنها 300 میلی آمپر افزایش در ظرفیت باتری داشته و در مقابل حتی صفحه نمایش بزرگتری نیز دارد، اما عمر باتری بیشتری نسبت به وان قبلی در تست ها از خود نشان داده.

در ادامه مطلب به بررسی نتایج تست باتری این تلفن هوشمند می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

در تست تماس تلفنی با شبکه 3G، باتری این تلفن هوشمند توانسته 20 ساعت و 1 دقیقه مکالمه مداوم را پاسخگو باشد و حدود 2 ساعت از گلکسی اس 4 یا گلکسی نوت 3 سامسونگ جلو بیافتد. در مقایسه با نسل قبلی نیز باید گفت شاهد افزایش 6 ساعت و 23 دقیقه ای عمر باتری در این تست هستیم. (وان قبلی تنها 13 ساعت و 38 دقیقه مکالمه ی تری جی را جوابگو بود)

htc-one-m8-battery-test-3g

اما در تست مرور صفحات اینترنت اوضاع متفاوت بوده و شاهد افت 52 دقیقه ای در عمر باتری این تلفن هوشمند نسبت به ورژن 2013 برای وبگردی و رسیدن آن به رکورد 9 ساعت و 6 دقیقه هستیم. (برای وان قبلی در این تست رکورد 9 ساعت و 58 دقیقه ثبت شده بود)

htc-one-m8-battery-test-web

اما در تست پخش ویدئو، وان جدید دوباره رکورد وان قبلی را شکسته و به عدد 11 ساعت و 14 دقیقه در مقابل 10 ساعت و 2 دقیقه رسیده که این یعنی 1 ساعت و 12 دقیقه عمر بیشتر برای تماشای ویدئو در نمایشگر عالی این تلفن هوشمند.

htc-one-m8-battery-test-video

سایت جی اس ام آرنا همچنین یک زمان حدودی با محاسبه 1 ساعت تماشای ویدئو، یک ساعت مکالمه و یک ساعت وبگردی محاسبه میکند تا با مصرفی که تلفن در حالت استند بای خواهد داشت، ببیند که نهایتا چند ساعت از زمان شارژ کامل تا تخلیه باتری طول خواهد کشید.

htc-one-m8-battery-test

در نهایت این عدد که در وان قبلی 48 ساعت بود، در اچ تی سی وان جدید به 71 ساعت رسیده که میتوان گفت پیشرفت خوبی داشته و نهایتا با مصرف نرمال میتوان انتظار 3 روز کامل استفاده از گوشی با یک بار شارژ را داشت.

htc-one-m7-battery-test

 

همچنین در تست سخت فون آرنا نیز که با اجرای اسکریپت تخلیه باتری در تلفن هوشمند انجام میشود، اچ تی سی وان جدید 7 ساعت و 12 دقیقه دوام آورده.

در مقایسه باید گفت رکورد وان قبلی در این تست تنها 5 ساعت و 45 دقیقه بوده و باتری بزرگ LG G2 نیز 6 ساعت و 48 دقیقه رکورد زده که همین امر نشان دهنده مدیریت خیلی خوب باتری در وان جدید میباشد.

htc-one-m8-battery-test-phonearena

از دیگر پیشرفت های قابل ذکر این تلفن هوشمند که وان جدید به لطف تکنولوژی شارژ سریع کوالکام به آن دست یافته، شارژ 80 درصدی تلفن تنها در 1 ساعت است.

قابل ذکر است، یکی از ایراد های بزرگ وان قبلی، زمان شارژ بسیار زیاد آن بود که نارضایتی بسیاری از کاربران را به وجود آورده بود.

لینک کوتاه | منبع : gsmarena, phonearena

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال