نگاهی به کارت گرافیک GTX 780 از سری ASUS STRIX

STRIX نام برند جدیدی است که Asus برای یک سری جدید از کارت های گرافیک خود برگزیده و در آن تا وقتی که دمای کارت گرافیک به 65 درجه سانتیگراد نرسد، فن ها روشن نمیشوند و درواقع کارت گرافیک در حالت سایلنت کار میکند. اولین گرافیکی که وارد این سری شده است، مدل ASUS STRIX GTX […]

STRIX نام برند جدیدی است که Asus برای یک سری جدید از کارت های گرافیک خود برگزیده و در آن تا وقتی که دمای کارت گرافیک به 65 درجه سانتیگراد نرسد، فن ها روشن نمیشوند و درواقع کارت گرافیک در حالت سایلنت کار میکند.

اولین گرافیکی که وارد این سری شده است، مدل ASUS STRIX GTX 780 OC 6GB است که نسبت به مدل پیشفرض انویدیا، مقدار حافظه رم در این کارت گرافیک دو برابر شده است که برای بازی در رزولوشن 4K بهینه تر باشد. همچنین کلاک پردازنده گرافیکی نیز 52 مگاهرتز بیشتر است و البته حدود 100 دلار نیز بر قیمت کارت گرافیک اضافه شده است.

وبسایت HardOCP توانسته است به اولین نمونه این گرافیک دست یافته و آن را بررسی و مقایسه کند که در ادامه به بررسی نتایج این مقایسه می پردازیم.

در این تست، مقایسه این کارت گرافیک با مدل رفرنس Nvidia GTX 780 با 3 گیگابایت حافظه گرافیکی و کارت گرافیک قدرتمند XFX Radeon R9 290X 4GB DD صورت گرفته است که قیمتی معادل STRIX  GTX 780 OC 6GB دارد.

برای نمونه دو نتیجه از تست بازی Far Cry 3 را با رزولوشن های FullHD و QuadHD در زیر میتوانید مشاهده نمایید.

far-cry-3-Qhd-asus-strix-gtx-780-oc-6GB

far-cry-3-fhd-asus-strix-gtx-780-oc-6GB

 

 

در مصرف برق نیز چند درصدی مصرف بیشتر را شاهد هستیم که البته با توجه به حافظه گرافیکی بیشتر، امری طبیعی بوده و شاید بیشتر از این نیز مورد انتظار بود و میتوان گفت در این مورد نیز ایسوس نسبتا خوب عمل کرده است.

Power and Thermal Results

 

برای مشاهده بررسی کامل این کارت گرافیک میتوانید به وبسایت HardOCP مراجعه نمایید. ( لینک)

لینک کوتاه | منبع : hardocp

 

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال