هک شدن دراپ باکس شایعه بود، اما شما برای احتیاط پسورد خود را عوض کنید!

در حالی که یک هکر ادعا کرده است 7 میلیون یوزر / پسورد کاربران سرویس دراپ باکس (یک از بزرگترین ارائه دهندگان فضای ابری) را به دست آورده و در مقابل مبلغی ناچیز در اختیار هرکسی قرار میدهد، مدیر دراپ باکس این مورد را شایعه اعلام کرد. یک شخص هکر، هزاران یوزر پسورد را در […]

در حالی که یک هکر ادعا کرده است 7 میلیون یوزر / پسورد کاربران سرویس دراپ باکس (یک از بزرگترین ارائه دهندگان فضای ابری) را به دست آورده و در مقابل مبلغی ناچیز در اختیار هرکسی قرار میدهد، مدیر دراپ باکس این مورد را شایعه اعلام کرد.

یک شخص هکر، هزاران یوزر پسورد را در لینک های مختلف از وبسایت Pastebin ذخیره کرده است و آنها را به فروش میرساند. او همچنین ادعا میکند که این یوزر پسورد ها برای 7 میلیون کاربر دراپ باکس است و تعداد این یوزر پسورد ها را افزایش خواهد داد.

اما مدیران این شرکت در پاسخ به حجم عظیم نگرانی ها درباره این سرویس اعلام کرد، هیچ نفوذی در کار نبوده و سرورهای دراپ باکس امنیت کافی را برای کاربران خود تامین میکنند.

در این متن همچنین اشاره شده است که این یوزر پسورد ها از طریق سایر سرویس های تحت وب (وبسایت هایی که کاربران از آنها استفاده میکنند و احتمالا در آن وبسایت ها یوزر پسورد یکسانی با اکانت دراپ باکس خود دارند) به دست آمده که بصورت اتفاقی بر روی سرویس دراپ باکس تست شده و برخی از آنها درست بوده اند.

Dropbox has not been hacked. These usernames and passwords were unfortunately stolen from other services and used in attempts to log in to Dropbox accounts. We’d previously detected these attacks and the vast majority of the passwords posted have been expired for some time now. All other remaining passwords have been expired as well.

این شرکت برای امنیت بیشتر کاربران خود، اقدام به منقضی کردن پسورد های لو رفته کرده است تا از بروز مشکلات احتمالی برای فایلهای کاربران جلوگیری کند.

اما همیشه داشتن یک پسورد قوی و جدید (اگر آن را فراموش نکنید) و مهم تر از آن، فعال کردن شناسایی دو مرحله ای (Two Step authentication) برای تمامی اکانت های تحت وب (مانند Gmail, DropBox یا دیگر سرویس های مشابه) باعث افزایش ضریب امنیت اکانت شما و کاهش احتمال نفوذ هکرها از این طریق خواهد شد. پس هیچ وقت این کار را برای فردا نگذارید و همین حالا آن را انجام دهید.

لینک کوتاه | منبع : gizmodo

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال