پژوهشگران برای اولین بار نحوه تغییر شکل باکتریهای مقاوم به دارو را مشاهده کردند

مقاوم شدن باکتریها در برابر آنتی بیوتیکها معضلی است که از سوی سازمان ملل به عنوان یک بحران جهانی اعلام شده است . پیش بینی می شود تا سال 2050 میلیونها انسان سالیانه به دلیل آلودگی با انواع باکتریهای مقاوم به دارو جان خود را از دست بدهند. مطرح شدن این موارد پژوهشگران را بر […]

مقاوم شدن باکتریها در برابر آنتی بیوتیکها معضلی است که از سوی سازمان ملل به عنوان یک بحران جهانی اعلام شده است . پیش بینی می شود تا سال 2050 میلیونها انسان سالیانه به دلیل آلودگی با انواع باکتریهای مقاوم به دارو جان خود را از دست بدهند. مطرح شدن این موارد پژوهشگران را بر این داشت تا مطالعات جامع تری را درباره این موضوع انجام دهند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، روشهای دفاعی باکتریها جهت جلوگیری از نابود شدن بوسیله آنتی بیوتیک ها شامل تقسیم مکرر ، ترشح آنزیمی با خاصیت خنثی کردن دارو ، قرارگیری باکتریها در حالت خواب و تغییر شکل می باشد. برای اولین بار پژوهشگران استرالیایی موفق به مشاهده چگونگی این تغییر شکل در برابر آنتی بیوتیکها شده اند. تغییر ظاهر ایجاد شده توسط باکتریها به صورت تشکیل یک دیواره سلولی جدید به دور خود می باشد ، بدین ترتیب شناسایی آنها بوسیله آنتی بیوتیکها غیرممکن شده و با ایجاد اختلال در سیستم ایمنی بدن شاهد بروز بیماری خواهیم بود. آنچه که ضرورت دارد انجام تحقیقات گسترده جهانی جهت یافتن راه حل های جدید برای مقابله با این نوع باکتریها می باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال