پیشگیری از تولد کودکان مبتلا به اوتیسم با بررسی اسپرم والد

افزایش تعداد کودکان متولد شده مبتلا به اوتیسم طی سالهای اخیر موجب شده تحقیقات علمی متعددی در مورد علت بوجود آمدن و یافتن راههای درمان آن صورت گیرد. از هر 59 نوزادی که بدنیا می آید یکی از آنها به “ASD” مبتلا می باشد. اگر چه علت بروز علائم رفتاری نامتعادل در این کودکان هنوز […]

افزایش تعداد کودکان متولد شده مبتلا به اوتیسم طی سالهای اخیر موجب شده تحقیقات علمی متعددی در مورد علت بوجود آمدن و یافتن راههای درمان آن صورت گیرد. از هر 59 نوزادی که بدنیا می آید یکی از آنها به “ASD” مبتلا می باشد. اگر چه علت بروز علائم رفتاری نامتعادل در این کودکان هنوز به طور دقیق شناسایی نشده است. دانشمندان جهش های ژنتیکی را در کنار عوامل محیطی مهمترین دلایلی می دانند که مشکلات ارتباطی را در مغز  ایجاد می کند. در این رابطه گروهی از محققان بین المللی با سرپرستی دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو روشی را برای اندازه گیری جهش های ایجاد کننده اوتیسم در اسپرم مردان ارائه داده اند. علاوه برفاکتور سن پدران وجود این نوع جهش ریسک ابتلای کودک به اختلال مذکور را افزایش می دهد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، مطالعات پیشین ثابت کرده که در 30-10 درصد موارد ASD جهشهای ژنتیکی وجود دارد. والدینی که کودکان مبتلا به اوتیسم دارند به دلیل وجود مشکلات ژنتیکی از این نوع لازم است قبل از اقدام دوباره برای فرزندآوری مشاوره ژنتیک و آزمایشات مرتبط با آن را انجام دهند. در این مطالعه اسپرم 8 پدری که فرزند مبتلا به اختلال طیف اوتیسم داشتند از لحاظ جهش های رخ داده بررسی شد . یافتن حالت موزاییسم یا به عبارتی ژنوتیپهای متفاوت در این کودکان با پدرانشان همسانی داشت و در 15 درصد از سلولهای اسپرم این والدین جهش اولیه رخ داده بود. این نوع جهش به طور خود به خودی در گامت والد یا حین لقاح اتفاق می افتد. اهمیت روش مورد بحث در پیشگیری از تولد کودکانی است که با مشکلات زیادی در طول زندگی خود دست و پنجه نرم می کنند. نتایج پژوهش حاضر در مجله Nature Medicine به چاپ رسیده است. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال