محققان ژاپنی برای توقف گریه نوزاد راه حل جدیدی ارائه کردند

دانشمندان ژاپنی دستورالعمل جدیدی را برای توقف گریه نوزاد ارائه کردند که در عین ساده بودن به راحتی می تواند باعث توقف گریه نوزاد شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از والدین برای آرام کردن نوزاد و یا خواباندن آن با مشکلاتی روبرو هستند. به همین دلیل محققان به دنبال راه […]

دانشمندان ژاپنی دستورالعمل جدیدی را برای توقف گریه نوزاد ارائه کردند که در عین ساده بودن به راحتی می تواند باعث توقف گریه نوزاد شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از والدین برای آرام کردن نوزاد و یا خواباندن آن با مشکلاتی روبرو هستند. به همین دلیل محققان به دنبال راه حلی برای موضوع پیشنهاد جدیدی را ارائه کردند. به گفته آنها ۵ دقیقه بغل کردن نوزاد و راه بردن بهمراه ۵ تا ۸ دقیقه نشستن و سپس گذاشتن کودک در تختخواب می تواند باعث توقف گریه شود.اگر چه این دستورالعمل ساده است اما بطور موثری جواب می دهد.

محققان این مطالعه از مرکز علوم مغز RIKEN در ژاپن هستند. آنها مدعی هستند باید ۵ تا ۸ دقیقه نوزاد را در آغوش گرفت و در همان حالت راه رفت. سپس در همان حالت که آنها در آغوش هستند بنشینید و در نهایت آنها را در رختخواب قرار دهید.

کومی کورودا از نویسندگان این مطالعه گفته است: در بسیاری از مواقع برای فرزندآوری بدون آزمایش روش های علمی تنها به توصیه های دیگران گوش می دهیم. اما درک رفتارهای نوزاد به علم نیاز دارد و رفتار آنها بسیار پیچیده تر از آن است که تصور می شود. به همین دلیل محققان به دنبال راه حل مشکل گریه شبانه نوزاد هستند.

بسیاری از پستانداران که نوزادانی نابالغ به دنیا می آوردند که قادر نیستند از خود مراقبت کنند یک واکنش ذاتی به گریه دارند که به ءن واکنش حمل می گویند. به عنوان مثال میمون ها نوزادان خود را برداشته و راه می‌روند و یا این عمل نوزادان خواب آلوده می شوند. به همین دلیل راه رفتن می تواند باعث آرام کردن نوزاد انسان نیز شود. در یک تحقیق روی ۲۱ نوزاد نیز مشخص شد در صورتی که نوزاد گریان توسط مادر در آغوش گرفته شده و راه برود آرام میگیرد و ضربان قلبش در عرض ۳۰ ثانیه کاهش می یابد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال