میکرو پلاستیک ها در شیرمادر نیز دیده شدند

دانشمندان در تحقیقات خود متوجه شدند میکروپلاستیک ها در شیر مادر نیز وجود دارند. آنها برای نخستین بار اثرات سمی میکروپلاستیک ها را در شیرمادر ردیابی کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان ایتالیایی اثرات میکروپلاستیک را در شیر مادر مشاهده کردند که می‌تواند برای نوزاد بسیار خطرناک باشد. به دلیل آسیب […]

دانشمندان در تحقیقات خود متوجه شدند میکروپلاستیک ها در شیر مادر نیز وجود دارند. آنها برای نخستین بار اثرات سمی میکروپلاستیک ها را در شیرمادر ردیابی کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان ایتالیایی اثرات میکروپلاستیک را در شیر مادر مشاهده کردند که می‌تواند برای نوزاد بسیار خطرناک باشد. به دلیل آسیب پذیری بالای نوزادان در مقابل مواد شیمیایی می تواند بسیار نگران کننده باشد. به گفته دانشمندان آیت اولین بار است که اثرات سمی این مواد در سیر مادر رویت می‌شود. این بررسی بر روی نمونه شیر ۳۴ مادر سالم انجام گرفت. همگی آنها در هفته اول شیردهی به نوزاد قرار داشتند. محققان مشاهده کردند حدود ۷۵ درصد از شیر مادران حاوی این ماده بالقوه خطرناک است. این موضوع می تواند بسیار خطرناک باشد و باید تحقیقات بیشتری انجام گیرد.

البته هنوز شیرمادر بهترین تغذیه برای کودک محسوب میشود و محققان همچنان به استفاده از آن توصیه می کنند. پیش از این محققان متوجه شده بودند که میکروپلاستیک ها از طریق حیوانات دریایی و خاک می توان. به بدن انسان راه پیدا کند. اکنون نیز این مواد خطرناک در شیر مادر یافت شده است. این تیم تحقیقاتی می گوید میکروپلاستیک ها اثرات بدی روی بدن انسان دارند. هر انسان سالانه حدود ۵۰ هزار دره پلاستیک میخورد. حتی تحقیقات قبلی نشان داد این ذرات در گفت های انسانی نیز وجود دارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال