پیشگیری از معلولیت کودکان با انجام تست خون بیماریهای متابولیک

مشکلاتی که بیماریهای متابولیک برای کودکان و خانواده های انها ایجاد می کند طیفی از عقب افتادگی های روانی ، جسمی و حرکتی می باشد. از اینرو تشخیص اختلالات مذکور در سنین پایینتر گاهی با تجویز یک رژیم غذایی از جانب پزشک قابل درمان است. رئیس انجمن غدد و متابولیسم کودکان ایران در همین راستا […]

مشکلاتی که بیماریهای متابولیک برای کودکان و خانواده های انها ایجاد می کند طیفی از عقب افتادگی های روانی ، جسمی و حرکتی می باشد. از اینرو تشخیص اختلالات مذکور در سنین پایینتر گاهی با تجویز یک رژیم غذایی از جانب پزشک قابل درمان است. رئیس انجمن غدد و متابولیسم کودکان ایران در همین راستا به والدین این نوید را داد که با یک آزمایش خون ساده در روز سوم تولد نوزادشان 52 نوع بیماری متابولیکی ارثی به آسانی قابل تشخیص می باشد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، علی ربانی در مورد بیماریهای متابولیک کودکان افزود: تعدادی از این نوع بیماریها که قابل درمان نیستند نیز در صورت تشخیص زودهنگام جهت پیشگیری از تولد سایر نوزادان بیمار در خانواده اهمیت دارد. تست غربالگری بدین منظور برای مادران باردار تجویز خواهد شد. وی از امکانات موجود درآزمایشگاه متابولیک مرکز رشد و تکامل نام برد و اظهار داشت علاوه برتجهیز این آزمایشگاه جهت تشخیص بیماریهای متابولیک ، سعی نمودیم تا اطلاعات پزشکان عمومی و متخصصین اطفال را درباره این موضوع ارتقاء دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات رشد و تکامل دانشگاه علوم پزشکی تهران از برگزاری همایش سه روزه علوم پایه بیماریهای ارثی همزمان با کنگره متابولیک در تاریخ 17-15 آبان در مرکز طبی کودکان خبر داد. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال