کریسمس امسال، اولین تلفن های آندرویدی 64 بیتی را تجربه خواهیم کرد

شرکت های تولید کننده چیپ های موبایل شاید به هیچ وجه انتظار حضور پردازنده های 64 بیت در دستگاه های موبایل را به این زودی ها نداشتند و حتی خود ARM نیز از این سرعت متعجب شده است. در حالی که انتظار میرفت ابتدا پردازنده های 64 بیت را در سرورها ببینیم، شرکت اپل با […]

شرکت های تولید کننده چیپ های موبایل شاید به هیچ وجه انتظار حضور پردازنده های 64 بیت در دستگاه های موبایل را به این زودی ها نداشتند و حتی خود ARM نیز از این سرعت متعجب شده است.

در حالی که انتظار میرفت ابتدا پردازنده های 64 بیت را در سرورها ببینیم، شرکت اپل با معرفی پردازنده A7 خود که از معماری ARM v8 در آن استفاده شده بود، اولین پردازنده 64 بیت موبایل را وارد بازار کرد و تمام معادلات را به هم زد.

پس از آن نیز شرکت های کوالکام، مدیاتک، سامسونگ و … اعلام کردند که در حال کار برروی سری بعدی پردازنده های 64 بیت موبایل هستند و چند ماه پیش هر کدام از این شرکت ها نسل بعدی پردازنده های خود را معرفی کردند.

و حالا Tom Lantzsch؛ یکی از مدیران استراتژی ARM اعلام میکند امسال در زیر درخت های تزئین شده ی کریسمس، دستگاه های آندرویدی با پردازنده 64 بیت خواهیم داشت. البته این درحالی است که با وجود احتمال بالای آماده بودن پردازنده ها و دستگاه های هوشمند قابل حمل 64 بیتی تا آخر امسال، هنوز خبری از آماده شدن ورژن جدید سیستم عامل آندروید برای این دستگاه ها نداریم.

او همچنین اضافه میکند حتی نرم افزارهای 32 بیت فعلی نیز ضمن اینکه قابلیت اجرا روی پردازنده های 64 بیت را دارند، در این حالت با سرعت بیشتری اجرا خواهند شد.

و حتی خود معماری (ARM v8) باعث بهتر و سریعتر اجرا شدن نرم افزارها میشود و در کنار آن عمر باتری دستگاه های موبایل را نیز افزایش میدهد.

لینک کوتاه | منبع : phonearena

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال