کسپراسکای یک حفره امنیتی در سیستم عامل‌های اپل کشف کرده‌است

شرکت Kaspersky در تحقیقات اخیر خود متوجه یک باگ (حفره امنیتی) در یک قسمت اپن سورس(متن باز) از سیستم عامل‌های موبایل و کامپیوتر اپل (یعنی iOS و OS X) شده است. براساس توضیحات ارائه شده توسط این شرکت، باگ کشف شده که باعث نا امن بودن و قابل نفوذ بودن سیستم عامل‌های iOS 8 و […]

شرکت Kaspersky در تحقیقات اخیر خود متوجه یک باگ (حفره امنیتی) در یک قسمت اپن سورس(متن باز) از سیستم عامل‌های موبایل و کامپیوتر اپل (یعنی iOS و OS X) شده است.

براساس توضیحات ارائه شده توسط این شرکت، باگ کشف شده که باعث نا امن بودن و قابل نفوذ بودن سیستم عامل‌های iOS 8 و OS X 10.10 می شود، به نوعی دسترسی آن تلفن هوشمند، تبلت، لپتاپ و یا کامپیوتر را در اختیار هکر قرار می‌دهد تا او بتواند از آن دسترسی برای حمله (DoS) به سرورها یا شبکه های دیگر اقدام کند.

البته شاید در این حالت مشکلی برای اطلاعات کاربر پیش نیاید، اما درواقع این کار باعث ایجاد اختلال در مصرف اینترنت و البته شرکت سرویس دهنده اینترنت به کاربر خواهد شد.

به گفته‌ی کَسپراسکای، دستگاه‌هایی که این حفره امنیتی بر روی آنها فعال است، شامل آخرین تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های اپل می‌شود که از پردازشگر 64 بیتی استفاده می‌کنند. (شامل iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 5s, iPad Air 2, iPad Air, iPad Mini 3, iPad mini 2)

در نهایت باید گفت این مشکل در iOS 8.3 و OS X 10.10.3 توسط اپل برطرف شده و پیشنهاد می‌شود، کاربران دستگاه‌های اپل، هرچه زودتر سیستم عامل خود را به آخرین ورژن آپدیت کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال