گوگل نکسوس 6 در راه است

درمورد پرچمدار بعدی تلفنهای هوشمند گوگل که احتمالا نکسوس 6 نام خواهد داشت، این روزها شایعات زیادی در فضای اینترنت پخش شده است که مشخصات آن را کم و بیش آشکار میسازد. در این پست به بررسی و جمع آوری این شایعات میپردازیم تا یک دید کلی از این تلفن هوشمند آینده به دست آوریم. […]

درمورد پرچمدار بعدی تلفنهای هوشمند گوگل که احتمالا نکسوس 6 نام خواهد داشت، این روزها شایعات زیادی در فضای اینترنت پخش شده است که مشخصات آن را کم و بیش آشکار میسازد.

در این پست به بررسی و جمع آوری این شایعات میپردازیم تا یک دید کلی از این تلفن هوشمند آینده به دست آوریم.

بر اساس شایعات، نکسوس 6 بیشتر بنظر میرسد یک نمایشگر 5.9 اینچی خواهد داشت که با رزولوشن QHD، چگالی پیکسل 496 پیکسل بر اینچ را ارائه خواهد داد. اما این در حالی است که بر اساس یک بنچمارک منتشر شده از AnTuTu، نمایشگر 5.2 اینچی برای این تلفن هوشمند پیشنهاد شده است که در این حالت چگالی پیکسل به 565 پیکسل بر اینچ میرسد.

پردازنده ی بسیار قدرتمند اسنپدراگون 805 به همراه 3 گیگابایت حافظه رم جزو مشخصاتی است که بارها لو رفته و تقریبا با قطعیت میتوان آن را پذیرفت. در آخرین بنچمارک GeekBench لو رفته، نکسوس 6 تقریبا از تمام تلفن های هوشمند موجود رتبه بالاتری را کسب کرده است که نشان دهنده ی یک پردازنده ی عالی و احتمالا بهینه سازی های سیستم عامل اندروید بعدی (Android L) میباشد.

مشکلی که وجود دارد این است که با توجه به 64 بیتی شدن سیستم عامل بعدی گوگل، انتظار میرفت شاهد استفاده از یک پردازنده ی 64 بیتی و البته حافظه رم بیشتر از 3 گیگابایت روی این تلفن هوشمند باشیم که احتمالا اینطور نخواهد بود.

باتری نکسوس 6 نیز احتمالا 3200 میلی آمپر ظرفیت خواهد داشت که شاید برای نمایشگر 5.9 اینچی QHD کم بنظر آید، اما اگر بهینه بودن پردازنده اسنپدراگون 805 را در کنار مصرف بهینه ی سیستم عامل اندروید ال بگذاریم، به نتایج خوبی برسیم. شاید هم نمایشگر این تلفن هوشمند 5.2 اینچ باشد که در این صورت نتیجه بسیار بهتر خواهد شد.

دوربین 13 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و سلفی 2.1 مگاپیکسل از دیگر مشخصات پیشبینی شده برای این تلفن هوشمند هستند. فیلمبرداری 4K با وجود پردازنده قدرتمند این تلفن هوشمند نیز چندان دور از انتظار نیست.

درنهایت باید بدانید ساخت این تلفن هوشنمد توسط موتورولا انجام خواهد شد (سبک طراحی آن نیز بسیار شبیه به Moto X میباشد) و احتمالا دو اسپیکر استریو در جلوی آن مانند HTC One M8 وظیفه ی پخش صدای با کیفیت و قدرتمند را بر عهده خواهد داشت تا دیگر چیزی کم نداشته باشد.

پیشبینی میشود نکسوس 6 در همین ماه (اکتبر) معرفی شود و قیمت 300 پوند (معادل حدود 450 تا 500 دلار) برای آن در نظر گرفته شود.

اما تمام اینها شایعاتی هستند که تا گوگل رسما اقدام به معرفی تلفن هوشمند خود نکند، نمیتوان آنطور که باید به آنها اطمینان کرد. پس منتظر میمانیم تا ببینیم گوگل در مراسم سالانه ی خود که مخصوص انتشار سیستم عامل بعدی اندروید در نظر میگیرد، چه چیزی را برای عرضه خواهد داشت.

لینک کوتاه | منبع : packet-lint

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال