لنوو از گوشی‎های Moto G5 و G5 Plus رونمایی کرد

لنوو در مراسم کنگره جهانی موبایل از گوشی‎های Moto G5 و G5 Plus خود رونمایی کرد. این دو گوشی کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند و از اواسط اسفندماه وارد بازار می‎شوند. ولی مهم‎ترین امتیازی که لنوو برای کاربران قائل شده است قیمت دستگاه‎های جدید این شرکت است. Moto G5 در اروپا با قیمت 199 یورو […]

لنوو در مراسم کنگره جهانی موبایل از گوشی‎های Moto G5 و G5 Plus خود رونمایی کرد. این دو گوشی کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند و از اواسط اسفندماه وارد بازار می‎شوند. ولی مهم‎ترین امتیازی که لنوو برای کاربران قائل شده است قیمت دستگاه‎های جدید این شرکت است. Moto G5 در اروپا با قیمت 199 یورو و برادر اندکی بزرگتر آن یعنی Moto G5 Plus با قیمت 279 یورو فروخته خواهند شد. در ایالات‎متحده لنوو و موتورولا تنها G5 پلاس را با قیمت فوق‎العاده ارزان 229 دلار عرضه خواهند کرد. این دو گوشی ارزان‎قیمت مشخصات بسیار خوبی دارند که می‎توانند  کاربران علاقه‎مند به خود را خشنود سازند.

طراحی‎ها آن‎ها بسیار کاربرپسند بوده، 4 لبه‎ی اطراف گرد و هموار هستند و لنوو به صورت هوشمندانه مواد اولیه‎ی ساخت را با هم ترکیب کرده است. در پنل پشتی Moto G های جدید لنوو از فلز استفاده شده است ولی آن‎ها یک بدنه‎ی پلاستیکی یکپارچه دارند که در جهت دو هدف است: 1) فراهم‎سازی مسیر عبور سیگنال آنتن و بدون شک 2) در دست‎گرفتن این دو گوشی ساده و راحت شود. تزئین سطحی پلاستیکی بدنه‎ی جانبی این دو گوشی بسیار جذاب است و به شکل محکمی در دست جا می‎گیرد. بدین طریق، شما می‎توانید از هم حس خوب و هم راحتی کیفیت ساخت بالای پلاستیکی این دو گوشی و صفحه‎ی پشتی فلزی آن که کلاس خاصی به گوشی می‎دهد، استفاده کنید.

Moto G5 و Moto G5 Plus گوشی‎های واقعا زیبایی هستند گرچه نمایشگر 5 اینچی مدل استاندارد ظاهراً حواشی زیادی در اطراف نمایشگر دارد اما باعث آزار کاربر نمی‎شود. نمایشگر اندکی بزرگتر 5.2 اینچی مدل پلاس به نظر می‎رسد کامل‎تر بوده و نسبت نمایشگر به بدنه‎ی آن تا حدی ظاهر یک گوشی پرمیموم و رده‎بالا را به آن می‎دهد. G5 Plus هم‎چنین دارای برآمدگی دوربین، برخلاف G5، است تا سنسور دوربین عقب بهتر در آن جا بگیرد. می‎بایست توجه داشته باشید با آن‎که G5 Plus یک دستگاه “پلاس” نام‎گذاری شده است ولی در واقعا بسیار بزرگ نیست و نمایشگر 5.2 اینچی آن به نسبت مدل استاندارد تنها اندکی بزرگتر بوده تا با دستگاهی روبرو باشیم که به خوبی در جیب جا می‎گیرد و حمل و کار با آن بسیار ساده است.

هر دو گوشی مجهز به یک حسگر اثرانگشت در جلو با یک قابلیت بسیار جالب هستند؛ شما می‎توانید روی حسگر اثرانگشت سوایپ کنید و این سوایپ‎ها نقش کلیدهای برگشت به عقب و task switcher را خواهند داشت. اگر به این نوع روش مسیریابی علاقه دارید می‎توانید از بخش تنظیمات دکمه‎های روی صفحه را غیرفعال تا از فضای صفحه بیشتر استفاده کنید.

رزولوشن نمایشگر این دو گوشی زیبا 1080 در 1920 پیکسل است و علاقه‎مندان به دنیای فناوری در برخورد اولیه با آن احساس رضایت داشته‎اند. نمایشگر G5 خوب ولی نه چندان شگفت‎انگیز است ولی نمایشگر G5 Plus فوق‎العاده خوب است، نه به عنوان پنل‎نمایش یک گوشی میان‎رده بلکه به طور کلی چون رنگ‎، شفافیت و تمامی جنبه‎های آن دقیق به نظر می‎آیند.

در قلب Moto G5 چیپست اسنپ‎دراگون 430 قرار گرفته و مدل پلاس مجهز به اسنپ‎دراگون 625 است. در نتیجه بایستی انتظار داشت عملکرد مدل پلاس برای کارهای سنگین بهتر باشد ولی اینترفیس‎ کاربری در هر دو دستگاه بسیار روان و عالی است. بخش نرم‎افزاری مجهز به سیستم‎عامل اندروید نوقا 7.0 بوده تا با یک محیط کاربری فوق‎العاده روان، بسیار خوب و تمیز روبرو باشیم و در نتیجه هر کدام از محصولات جدید لنوو را انتخاب کنید تاخیر، کندی یا هر گونه مشکل دیگر در بخش نرم‎افزار مشاهده نشود.

به عنوان جمع‎بندی باید بگوییم که گوشی‎های Moto G5 و Moto G5 Plus با توجه به قیمتی که دارند فوق‎العاده عالی هستند. نمایشگر آن‎ها اندازه‎ی مناسب با کیفیتی عالی دارد، حسگر اثرانگشت دیگر ظاهر عجیبی نداشته و در محل صحیحی قرار گرفته‎اند، عملکرد دو گوشی پایدار است و رابط‎کاربری به نظر عالی و ساده می‎آید و از طرف دیگر عملکرد دوربین سریع است. کاربر به دنبال در دست گرفتن این دو گوشی احساس خوبی دارد. نکته‎ی بهتر ماجرا عرضه‎ی بسیار زود این دو دستگاه در اواسط اسفندماه است. واقعا باید لنوو را تحسین کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال