یافته های جدید محققان درباره قلب بزرگترین جاندار روی کره زمین

نهنگ آبی به عنوان عظیم الجثه ترین موجود زنده روی کره زمین به تازگی هدف پژوهش زیست شناسان دانشگاه استنفورد قرار گرفته است. این گروه تحقیقاتی با استفاده از یک حسگر برچسبی موفق به ضبط صدای ضربان قلب یک نهنگ آبی شدند. اطلاعات جالبی که از این مطالعه حاصل شد نشان داد ضربان قلب این […]

نهنگ آبی به عنوان عظیم الجثه ترین موجود زنده روی کره زمین به تازگی هدف پژوهش زیست شناسان دانشگاه استنفورد قرار گرفته است. این گروه تحقیقاتی با استفاده از یک حسگر برچسبی موفق به ضبط صدای ضربان قلب یک نهنگ آبی شدند. اطلاعات جالبی که از این مطالعه حاصل شد نشان داد ضربان قلب این جاندار گاهی به دو بار در دقیقه نیز می رسد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، نتایج ضربان گیری مشخص کرد که تعداد ضربان قلب نهنگ آبی در زمان شیرجه برای بلعیدن غذا بین 8-4 بار و هنگام بلعیدن غذا دو برابر این میزان است . وقتی این جاندار به سطح آب آمد ضربان کاهش یافت ، زمانیکه هواگیری را انجام داد دوباره ضربان قلب بالا رفت و به 37 بار در دقیقه رسید. آنچه دور از انتظار است کمینه ضربان قلب بود ، این میزان 50-30 درصد کمتر از حد انتظار محققان می باشد. با توجه به وحشی بودن نهنگ آبی اصلی ترین چالش زیست شناسان چسباندن حسگر به بدن این جاندار بود بعلاوه انبساط و انقباض پوست آکاردئونی نهنگ کار را برای اعضای گروه سخت تر میکرد. با اطمینان از درست کار کردن حسگر و پس از اندازه گیری های بعمل آمده مشخص شد قلب نهنگ آبی در حد خود عمل می کند. با روشن شدن این مورد پاسخ این سوال که چرا جثه این جاندار در طول تاریخ بزرگتر نشده نیز پیدا شد. به عبارتی قلب نهنگ پاسخگوی نیازهای انرژیکی برای بدنی بزرگتر نمی باشد. پژوهشگران قصد دارند با بروزرسانی حسگرها و اضافه نمودن شتاب سنج تحقیقات گسترده تری را در این زمینه انجام دهند. نتایج مطالعه حاضر در مجله Proceedings of the National Academy of Science به چاپ رسیده است. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار کشفیات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال