کارهای جالبی که میتوان با دستیار صوتی اپل انجام داد

شاید نام سیری را که اولین دستیار صوتی در دنیای تلفن های هوشمند به حساب می اید را شنیده باشید که محبوبیت زیادی را بین کاربران به دست اورده است اما امروز میخواهیم ویژگی هایی رو از این دستیار رو بهتون معرفی کنیم که بتونه کار رو با این دستیار هوشمند ساده تر کنه! بسیاری […]

شاید نام سیری را که اولین دستیار صوتی در دنیای تلفن های هوشمند به حساب می اید را شنیده باشید که محبوبیت زیادی را بین کاربران به دست اورده است اما امروز میخواهیم ویژگی هایی رو از این دستیار رو بهتون معرفی کنیم که بتونه کار رو با این دستیار هوشمند ساده تر کنه! بسیاری از دوستداران حوزه فناوری با جمله “?What can I help you with” آشنا هستند. این همان جمله‌ای است که دستیار صوتی سیری در حین شروع نمایش می‌دهد و به‌معنای این است که “چه کمکی می‌توانم انجام دهم؟”

حتما بخوانید: تمام تغییرات و ویژگی های ios 12

بسیاری از کاربران سیری فقط تعداد محدودی از ویژگی های این دستیار یا استفاده میکنند. دستیار صوتی جالبی که امروزه در جیب بسیاری از افراد است توانایی زیاد در برطرف کردن نیاز کاربرانش دارد و افراد از طریق آن می‌توانند کیفیت زندگی خود را افزایش دهند. خب امروز قصد داریم در این مطلب از اخبار تکنولوژی این ویژگی هارو بهتون معرفی کنیم.

رزرو محل
رزرو محل

شاید روزی هوس غذا کردین و بخواین تو نزدیک ترین رستوران میزی رو برای خودتون و اطرافیانتون رزرو کنین،سیری این امکان رو به شما میده تا بتوند با توجه به محل قرار گیری خودتون نزدیک ترین و بهترین رستوران رو رزرو کنید . جدیدترین نسخه ios این امکان رو در اختیار شما قرار میدهد.

یادآوری بر اساس موقعیت

فرض کنید میخواین وقتی به مکان مشخصی رسیدید این دستیار چیزی رو بهتون یاد اوری کنه، خب هیچ مشکلی نداره سیری این امکان رو هم برا کاربرانش ایجاد کرده که بتونن در هر موقعیتی برای خود یادداشتی بگذارند ، ولی چطور باید این امکان رو فعال کرد؟ برای انجام این کار وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید و از قسمت Privacy گزینه Location Services را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید موقعیت مورد نظر را مثل خانه یا محل کار تنظیم کنید و یادداشتی برای آن مکان نظیر “وقتی به‌خانه رسیدم به‌مادر تلفن خواهم کرد” را روی آن اعمال کنید. با انجام این کار وقتی که به‌محل مورد نظر رسیدید گوشی موقعیت‌تان را تشخیص داده و اقدام به‌نمایش یادآور خواهد کرد..


نمایش نتایج مسابقات ورزشی

شما هم مثل من اهل ورزشی؟ یکی از ویژگی های خوب سیری اینه که نتایج زنده مسابقات ورزشی رو پشتیبانی میکنه ،اما چطور از نتایج بازی های دیشب خبر دار بشم؟! شما فقط با پرسیدن سوال “?Who won the “Yankees Game last night که به معنی “دیشب چه تیمی برنده مسابقه یانکی‌ها شد؟” میتونی از نتایج بازی ها با خبر بشید

تنظیم هشدار
شاید بخواین صبح زود بیدار بشید یا شاید اصلا میخواین کله ظهر بیدار بشید ولی باید کسی باشه که شمارو بیدار کنه یا نه ؟ خب سیری به کمک شما میاد، شما میتونی با کوک کردن ساعت هشدار این دستیار در هر زمانی که بخواین بیدار بشید یا کار های دیگه ای رو انجام بدید.

تبدیل واحد ها

تبدیل واحدی از پوند به اونس یا از دلار به پوند و در حقیقت تبدیل هر واحد دیگری تاحدودی کار آزاردهنده‌ای است . اما سیری این امکان رو میده که در کمترین زمان ممکن واحد های پولی رو به هم دیگه تبدیل کنید.

حل ریاضیات

امروزه کمتر کسیرو میتونی پیدا کنی که مشکل در ریاضیات نداشته باشه و قطعا انجام معادلات ریاضی برایمان بسیار پیچیده و سخت است،اینجاست که سیری به کمکمون میاد و شما میتونید و با سوالی نظیر “Hey you, figure this out for me” اقدام به‌حل سوالات ریاضی مورد نظر خود کنند.

اطلاع از پخش فیلم
شاید شماهم از علاقه مندان به حوضه فیلم وسریال باشید یا بصورت جدی یک سریال را دنبال کنید، به این تریتیب سیری میتواند زمان پخش فیلم ها و سریال هارا براتون نمایش بده.

پاسخ به سوالات عمومی

سیری خیلی باهوشه اونقدر اطلاعات عمومی زیادی داره که شما توش غرق میشید! ازش بپر دیوار چین چند متره یا بپرس چند رکورد گینس وجود داره سیری با هیچ مشکلی به این سوالات جواب خواهد داد ، البته سیری در این حال با کمک یک دوست به نام Wolfram Alpha به سوال ها جواب میدهد.

به دست اوردن اطلاهات هواپیما های در حال پرواز
روزانه هواپیما‌های زیادی را در آسمان مشاهده می‌کنیم که پی بردن به‌اطلاعاتی در خصوص آن‌ها بسیار جالب خواهد بود. اپل امکانی در سیری قرار داده که به صورت انلاین اطلاعاتی رو از هواپیمایی که بالای سر شما قرار دارد بدهد

نام مستعار
شاید از جمله افرادی باشید که اسمتون رو دوست ندارین،اما با ورود سیری هویت جدید رو پیدا خواهید کرد شما میتونید با اقدامی ساده برای خودتان اسم مستعاری انتخاب کنید.

یادداشت بنویس
یادداشت یکی از پر استفاده ترین کارهای است که معمولا افراد با نظم بیشتر از اون استفاده میکنند.درسیری این امکان هم وجود داره که بتونید به تعداد نامحدودی برای خودتون یادداشت بنویسید.

دسترسی به تنظیمات و اپلیکیشن ها
در سیری کاربران می‌توانند با گفتن جمله‌ای نظیر Siri, ignite Tinder!”” به‌معنای “سیری، اپلیکیشن Tinder را اجرا کن” اقدام به‌اجرای اپلیکیشن‌های مورد نظرشان کنند. علاوه بر این امکان اعمال برخی تنظیمات نظیر افزایش صدا یا نور نمایشگر از طریق سیری وجود دارد.

اجرای موزیک
با دستور دادن به سیری اقدام به پخش موزیک کنید که برای این کار دستور لازم را به او بگویید.

محاسبه میزان کالری
دستیار صوتی اپل این امکان را دارد تا اطلاعاتی در خصوص میزان کالری غذاهای مختلف ارایه دهد و این ویژگی برای افرادی که در جهت رسیدن به‌تناسب اندام هستند بسیار کاربردی خواهد بود.

شیر یا خط!
حتما براتون پیش اومده که در مورد یه چیزی تردید داشته باشید و بخواید براش شیر یا خط بیاین،سیری این امکان رو گذاشته که به صورت رندوم با پرتاب سکه به یکی از نتایج برسید.

استفاده بدون نیاز به لمس
کافیه صدا بزنید تا سیری براتون فعال،شما میتونید با یک دستور صوتی ساده اقدام به روشن کردن برنامه سیری کنید واین امکان میتونه در صرفه جوری زمان بهتون کمک کنه؛کافی است از طریق بخش General و Siri در قسمت تنظیمات اقدام به‌فعال سازی قابلیت Hey Siri کنید. این ویژگی تنها زمانی مورد استفاده است که دستگاه به‌شارژ متصل باشد و با استفاده از آن دیگر برای اعمال دستورات نیازی نیست که دکمه خانه را فشار دهید. تنها کافی است بگویید “Hey Siri” تا سیری آماده دریافت فرامین صوتی شود.

تنظیم یاداور بر روی تقویم
روی هر تاریخی یاد اور های مختلف قرار دهید، با این امکان برای روزها ماه ها و سال های دیگه یاداور های مختلفی رو میتونید قرار بدید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

بر اساس اخبار اپل که منتشر شده است، کاربران اپل می‌توانند دسترسی سیری به‌شبکه‌های اجتماعی را فعال کنند. و متونی که قصد اشتراک ان را دارن را در سبکه اجتماعی توییتر انتشار دهند؛البته این متون هم با استفاده از تایپ صوتی انجام خواهد شد.

انتخاب نامی خاص برا دوستان

خوانواده،دوست،اشنا،رقیب!،دشمن! قطعا هر روزه با افراد مختلفی سرو کله میزنید،در سیری میتوانید برای همه این افراد گروه ها و اسامی مختلفی ایجاد کنید با این کار دیگر نیازی به جستو جو در مجموعه عظیم مخاطب ها خودتون ندارید و با گفتن کلماتی همچون خانواده میتونید به ان ها دسترسی پیدا کنید.

ارسال ایمیل و پیام با تایپ صوتی
دیگر نیازی نیست ساعت ها بشینید و جمله هایی رو تایپ کنید چون سیری هرچیزی که شما به او میگویید را تبدیل به نوشتار میکند و این کار باعت صرفه جوری در وقت میشود.

با سیری بازی کنید
سیری فقط یک دستیار خشک که فقط امور مشخصی رو انجام میده نیست برای پی برد به حس شوخ‌طبعی سیری می‌توانید سوالاتی مثل “?What is the meaning the life” یا همان “معنای زندگی چیست؟” و “?What is your favorite movie” به‌معنای “ویدیو مورد علاقه شما چیست؟” را از آن بپرسید. خب به پایان رسیدیم ولی توجه کنید که این تمام ویژگی های سیری نبود و ویژگی های مختلف دیگه هم نیز این دستیار هوشمند در خود جای داده است. برای دسترسی به تمام مقالات آموزشی و اخبار راجع به سیری، به صفحه دستیار صوتی اپل مراجعه کنید.