اکتشافاتی نوین در خصوص شاخه ای دیگر از شجره انسان ها

به تازگی گروهی از باستان شناسان با گونه ای نادر و بسیار عجیب در جزیره لوزان از کشور فیلیپین رو به رو شده اند که این اکتشاف آنان تقریبا داستان رشد و نموی نخستین انسان های روی این کره خاکی را در مقطعی از زمان، با چالش خیلی جدی مواجه خواهد ساخت. آنان نام این […]

به تازگی گروهی از باستان شناسان با گونه ای نادر و بسیار عجیب در جزیره لوزان از کشور فیلیپین رو به رو شده اند که این اکتشاف آنان تقریبا داستان رشد و نموی نخستین انسان های روی این کره خاکی را در مقطعی از زمان، با چالش خیلی جدی مواجه خواهد ساخت. آنان نام این گونه جانوری شبیه انسان را هومو لوزونِسیس گذاشته اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی ایران تک نیوز همیشه داستان پیدایش انسان ها بر روی کره زمین از قاره آفریقا شروع شده است و حال با اکتشاف جدید باستان شناسان در جزیره لوزانِ کشور فیلیپین که با شاخه دیگری از درخت خانوادگی انسان ها مواجه شده اند، محققان و البته مورخان تاریخی دنیا با چالش مهمی در زمینه مربوط به انتقال اینگونه از جانداران شبیه انسان از آفریقا تا نواحی شرقی آسیا مواجه شده اند و باید بتوانند دلیل مناسب و موجهی برای اثبات این رابطه مهاجرتی از سوی نیاکان ما پیدا نمایند.

پروفسور کریس استینگر (انسان شناس بریتانیایی) در این باره گفته است: روزی که باستان شناسان با گونه شبه انسانی در جزیره فلورس از کشور اندونزی به اسم هومو فلورسی یا همان هابیت هایی که تاکنون فیلم های بسیار زیادی نیز از آنان ساخته شده است، در سال 2004 میلادی مواجه شدند و مشخص شد که زمان زیست آنان مربوط به 50 هزار سال پیش است، من گفتم که می توان با انجام فازهای اکتشافاتی بیشتر و عمیق تری در سایر مناطق پیرامون این جزیره با گونه های دیگری از اجداد انسان ها نیز رو به رو شد که امروزه باستان شناسان موفق به کشف گونه ای به نام هومو لوزونِسیس، آن هم تنها در حدفاصل 3 هزار کیلومتری از جزیره فلورس شده اند!

پروفسور کریس استینگر

پروفسور کریس استینگر

آثار کشف شده جدید در جزیره لوزان مربوط به استخوان های دست، پا، دندان و همچنین قسمتی از استخوان ران است که با انجام مطالعات بر روی آن ها، می توان قدمت آنان را مربوط به 50 تا 67 هزار سال پقب تخمین زد. نکته جالب در خصوص کشف جدید و بسیار با اهمیت باستان شناسان این است که هومو لوزونِسیس با اینکه از یکسری فاکتورهای فیزیکی مشابه با بشر امروزی برخوردار بوده اند، اما به لحاظ ماهیت ساختاریِ خود شبیه به استرالوپیتسین ها هستند که همچون میمون های حال حاضر تلقی می شده اند و از قابلیت بالا رفتن از هر نوع بلندی و ارتفاعی به خوبی بی می آمدند با توجه به استخوان های پا و انگشت هایشان؛

حال مسئله مهم و اساسی با این بقایای کشف شده این است که نخستین گروه ترک کرده قاره آفریقا که پیش تر محققان عنوان کرده بودند، گونه قدیمی از انسان های راست قامت می باشند، چه گونه هایی بوده اند؟ آیا هومو لوزونِسیس همان گونه های اولیه هستند که آفریقا را رها کرده و ناخواسته به سوی شرق آسیا حرکت کرده اند؟! و یا اینکه داستان دیگری در این بین نهفته شده است که باید دید با گذر زمان پرده از ان برداشته خواهد شد و یا خیر؛ لازم به ذکر است که طبق ادعای باستان شناسان، مدت زمان پیدایش انسان های راست قامت در بخش شرقی قاره کهن (آسیا) مربوط به 1.9 میلیون سال پیش می باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال