حفره امنیتی در 4G و 5G برای نفوذ هکرها به حریم خصوصی

گروهی از پژوهشگران حوزه امنیت افشا کرده اند که نوسان های جدیدِ کشف شده در شبکه ها می توانند امکان استراق سمع تماس ها یا ردیابی موقعیت مکانی مالک تلفن همراه توسط هکرها را حاصل بیاورند. بدتر اینکه، این مشکلات فراتر از کاربرد گسترده 4G  و نسل بعدی، 5G می باشند. پژوهشگران در جدیدترین تحقیقات […]

گروهی از پژوهشگران حوزه امنیت افشا کرده اند که نوسان های جدیدِ کشف شده در شبکه ها می توانند امکان استراق سمع تماس ها یا ردیابی موقعیت مکانی مالک تلفن همراه توسط هکرها را حاصل بیاورند. بدتر اینکه، این مشکلات فراتر از کاربرد گسترده 4G  و نسل بعدی، 5G می باشند.

پژوهشگران در جدیدترین تحقیقات خود، به حمله ای با نام Torpedo (اژدر) اشاره کردند که می تواند برای شناسایی موقعیت مکانی دستگاه بکار گرفته شود. حمله سبب بروز مشکل ارسال اطلاعات «پیجینگ»در زمان دریافت تماس یا پیام متنی می شود. با چند تماس متوالی، مهاجم می تواند از اطلاعات تولید شده بوسیله دستگاه برای شناسایی موقعیت مکانی آن استفاده کند. پژوهشگران دریافتند که نوسان ها می توانند برای ارسال پیام های اضطراری فریبکارانه به دستگاه هم بکار گرفته شوند.

با استفاده از این اطلاعات، مهاجمین با همراهی یکدیگر، توانایی شناسایی هویت مشترک بین المللی دستگاه موبایل را بدست خواهند آورد. محققین افزودند که این مشکل، مالکین را در خطر قطع و دسترسی مهاجمین به پیام های متنی و تماس هایشان قرار می دهد. بر اساس گزارش های محققین، امکان حل این مسئله وجود دارد، اما افزودند که امکان حمله Torpedo به  تمامی عرضه کنندگان خدمات در ایالات متحده وجود دارد، آن ها به GSMA اعلام داشتند که اقدامات لازم برای حل این مشکل را صورت دهد. جهت مشاهده سایر اخبار، به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال