ساخت روبات مار مانند با قابلیت حرکت در مغز انسان توسط MIT

در فهرست بلندبالای موجوداتی که علاقمند به خزیدن آن ها در شیارهای مغزم هستم، احتمالا مارها جایی در قسمت های پایینی فهرست دارند، جایی در کنار عنکبوت ها و سوسک ها. اما این حقیقت مانع از ابداع ابزاری به شکل مار توسط پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست(MIT) نشد. روباتی مار مانند برای درمان سکته و بسته […]

در فهرست بلندبالای موجوداتی که علاقمند به خزیدن آن ها در شیارهای مغزم هستم، احتمالا مارها جایی در قسمت های پایینی فهرست دارند، جایی در کنار عنکبوت ها و سوسک ها. اما این حقیقت مانع از ابداع ابزاری به شکل مار توسط پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست(MIT) نشد. روباتی مار مانند برای درمان سکته و بسته شدن رگ. ربات مذکور، دارای شکلی رشته مانند است که با چند آهنربا کنترل می شود و از آن برای پاکسازی لخته های خون پس از سکته یا بسته شدن رگ ها استفاده می شود.

در حال حاضر این نوع جراحی را با دست و بوسیله میل های جراحی انجام می دهند. ابداع ذکر شده می تواند راهی برای درمان موثرتر باشد، چرا که زمان در این نوع جراحی ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بر اساس اظهارات ژوانهی ژائو، استادیار مهندسی مکانیک و مهندسی عمران و محیط MIT، « سکته پنجمین دلیل مرگ و عامل اصلی معلولیت در ایالات متحده بشمار می آید. اگر بتوان سکته را در 90 دقیقه ابتدایی وقوع آن درمان کرد، نرخ  بقاء بیماران را نیز می توان افزایش داد».ئ حرکت ربات مار مانند بسیار آسانتر از میل های جراحی است و به  دلیل کوچکی می تواند در قسمت هایی از مغز که قطر کمتری دارند نیز حرکت کند. جهت مشاهده سایر خبرها از صفحه اخبار فناوری و اطلاعات دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال