۲ میلیارد نفر در جهان انگل مغزی دارند

محققان می گویند نوعی انگل مغزی وجود دارد که بیش از ۲ میلیارد نفر در جهان به آن مبتلا هستند. این انگل از طریق گربه ها و گوشت های آلوده وارد بدن انسان می شود. اما بدن افراد آلوده واکنش یا علائمی نشان نمی دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محققان دانشگاه ویرجینیا در […]

محققان می گویند نوعی انگل مغزی وجود دارد که بیش از ۲ میلیارد نفر در جهان به آن مبتلا هستند. این انگل از طریق گربه ها و گوشت های آلوده وارد بدن انسان می شود. اما بدن افراد آلوده واکنش یا علائمی نشان نمی دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، محققان دانشگاه ویرجینیا در تحقیقات اخیر خود مربوط به بیماری های مغز متوجه شدند انگل توکسوپلاسما گوندی پس از ورود توسط مدافعان مغزی به نام میکروگلیا کنترل میشود. میکروگلیا نوعی مولکول ایمنی منحصر به فرد آزاد می کند که با افزایش قدرت سلول‌های ایمنی بدن می تواند انگل را در مغز کنترل کند. با این وجود ممکن است برخی افراد مبتلا به این انگل علائمی را از خود بروز دهند.

انگل توکسوپلاسما گوندی نوعی انگل درون سلولی است که بیشتر در بدن گربه وجود دارد و از طریق مدفوع این حیوان منتقل می شود و قادر است انواع مهره داران و پستانداران و پرندگان را نیز آلوده کند. با بررسی سرم خون افراد در جهان مشخص شد یک سوم افراد بالغ آنتی بادی این انگل را در خون خود دارند که نشان می دهد شیوع آن بسیار بالاست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال