360 درجه: با بهترین ساعت‌های هوشمند دایره‌شکل آشنا شوید

پس‌ازاینکه موتورولا سال گذشته ساعت هوشمند خود موسوم به موتو 360 را به‌عنوان اولین ساعت هوشمند دایره‌ای شکل خود را به‌عنوان یک محصول عجیب‌وغریب روانه بازار نمود، شاهد داغ‌ترین رقابت در این زمینه از صنعت نوظهور ساعت‌های هوشمند بودیم. در تلاش برای تقلید از طراحی ساعت‌های کلاسیک، تولیدکنندگان مختلف ساعت‌های هوشمند دست به تولید محصولات […]

پس‌ازاینکه موتورولا سال گذشته ساعت هوشمند خود موسوم به موتو 360 را به‌عنوان اولین ساعت هوشمند دایره‌ای شکل خود را به‌عنوان یک محصول عجیب‌وغریب روانه بازار نمود، شاهد داغ‌ترین رقابت در این زمینه از صنعت نوظهور ساعت‌های هوشمند بودیم.

در تلاش برای تقلید از طراحی ساعت‌های کلاسیک، تولیدکنندگان مختلف ساعت‌های هوشمند دست به تولید محصولات خود با طراحی گرد، فلزهای اعلا و بندهای مختلف زده‌اند اما سؤالی که پیش می‌آید این است که آن‌ها تا چه اندازه توانسته‌اند به هدف خود نزدیک شوند و در طراحی ساعت‌های هوشمند تولیدشده تا امروز چقدر تقلید از طراحی ساعت‌های آنالوگ دخیل بوده است؟

در این نوشتهقصد داریم تا با نگاهیبه وضعیت کنونی بازار ساعت‌های هوشمند، بهترین ساعت‌های گرد را به شما معرفی کنیم.

 

Gear S2 سامسونگ

پس از انتشار ماه‌ها شایعات و اخبار لو رفته، سرانجام سامسونگ از Gear S2 به‌عنوان اولین ساعت هوشمند گرد خود پرده‌برداری نمود.

Samsung-Gear-S2

چنین به نظر می‌رسد که Gear S2 سامسونگ توانسته است توجه افراد بسیاری را به خود جلب نماید تا جایی که برخی آن را دارای بهترین طراحی ساعت هوشمند تا به امروز دانسته‌اند. اگرچه این ساعت، دستگاهی نیست که بخواهیم آن را ازنظر ظاهری با یک ساعت آنالوگ اشتباه بگیریم! توجه داشته باشید که Gear S2 در یک نسخه کلاسیک نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است که می‌توان گفت این نسخه شباهت بیشتری به ساعت‌های سنتی دارد. در حقیقت شرکت سامسونگ برای این محصول خود از دو طراحی و تولید مختلف استفاده کرده است. هرچند با قرار گرفتن Gear S2 و Gear S2 کلاسیک در کنار هم و همچنین روی مچ دست، قطعاً امتیاز و شانس بیشتر برای تصمیم‌گیری و انتخاب از آنِ نسخه استاندارد Gear S2 خواهد بود.

به لطف طراحی مینیمال این محصول توسط طراحان قدرتمند غول کره‌ای، Gear S2 چیزی شبیه به فیلم‌های علمی-تخیلی به نظر می‌رسد اما حقیقت این است که ساعت هوشمند جدید سامسونگ از طراحی بسیار زیبا و فلز ضدزنگ در ساخت بهره برده است. شاید در نگاه اول چنین تصور شد که بند پلاستیکی Gear S2 از ارزش آن خواهد کاست اما درواقع سامسونگ فکر همه‌چیز را برای طراحی ساعت جدید خود کرده و این بند پلاستیکی توانسته به‌سادگی روی مچ دست کاربران زیبایی را به ارمغان آورد.

یکی از مواردی که Gear S2 را به معنای واقعی خاص و درخشان کرده است؛ استفاده از فاکتور گرد بودن نمایشگر به‌منظور تعامل بهتر با کاربر است. به‌عنوان یک ترفند و نیز استفاده مفید از فضای محدود نمایشگر، دکمه‌های مربوط به هدایت و حرکت در منوها در گودی اطراف صفحه‌نمایش تعبیه شده است.

لازم به ذکر است که برخلاف تمام ساعت‌های هوشمند دیگری که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، Gear S2 تنها ساعتی است که از Android Wear پشتیبانی نمی‌کند و به‌جای آن درست همانند اکثر ساعت‌های هوشمند پیشین سامسونگ، شاهد اجرای Tizen در Gear S2 خواهیم بود. بااین‌وجود باید بدانید که Gear S2 قابلیت سازگاری با هر گوشی هوشمندی که نسخه اندروید آن بالاتر از اندروید 4.4 باشد و حداقل حافظه رَم 1.5 گیگابایت را دارا باشد، خواهد داشت.

 

Moto 360 موتورولا (سال 2015)

پس از موج اول تولید موتو 360، چندی پیش موتورولا از دومین نسل این دستگاه نیز پرده برداشت.

Motorola-Moto-360-2015

لازم به ذکر است که نوار مسطح طراحی (قسمت مشکی‌رنگ کوچکی که در پایین نمایشگر قرار دارد) مربوط به راه‌اندازی مجدد است. شرکت موتورولا اظهار داشته که این راهکار هنوز هم بهترین روش برای جلوگیری از ناهنجاری‌های حداقلی است که ممکن است به وجود بیایند. در حقیقت موتو 360 یکی از ساعت‌های هوشمند سال 2015 است که بیشترین نسبت صفحه‌نمایش به بدنه را دارد که ظاهراً دلیل این مسئله تقویت تصویر بوده است.

موتو 360 موتورولا همانند اپل واچ در دو سایز 42 میلی‌متری و 46 میلی‌متری عرضه شده است. اگر احساس کردید موتو 360 اورجینال ممکن است برای دست شما بزرگ باشد، کافی است نسخه 42 میلی‌متری آن را امتحان کنید.

اگر شما بتوانید با طراحی نوار مسطح مشکی آن کنار بیایید، با توجه به پیشرفت زیاد در مقایسه با سایر دستگاه‌های هم‌ردیف خود موتو 360 یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای انتخاب خواهید داشت. کیفیت بهتر ساخت، انحناهای ملایم و لطیف و همچنین داشتن بندی که به‌راحتی باز و بسته می‌شود، ازجمله جزئیاتی است که از دید یک کاربر حساس و دقیق پنهان نخواهد ماند.

در خصوص بند این ساعت باید گفت که بندهای چرمی و فلزی این محصول موجب شده تا بیشتر روی دست شبیه به یک ساعت کلاسیک و آنالوگ به نظر برسد، مخصوصاً برای افرادی که به دنبال یا ساعت هوشمند با طراحی آنالوگ هستند. همچنین این امکان نیز برای شما فراهم خواهد بود که یک نمونه سفارشی را در وب‌سایت موتورولا طراحی کنید.

 

ساعت Urbane ال‌جی

اگرچه موتورولا اولین تولیدکننده‌ای بود که ساعت هوشمند مدور را عرضه نمود اما ال‌جی یکی از شرکت‌هایی بود که به‌سرعت با ارائه محصولات جدید در پاسخ به موتورولا برخاست. هرچند LG Watch R نماینده بسیار خوبی برای پاسخ به موتورولا بود اما محصول اخیر ال‌جی با عنوان Urbane در زمان انتشار خود یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند شمرده شد.

LG-Watch-Urbane

بدنه این ساعت از فلز ضدزنگ ساخته شده و در دو رنگ نقره‌ای و مسی مایل به طلایی برای استفاده کاربران در دسترس است. ال‌جی بندهای متنوعی برای ساعت هوشمند خود ارائه داده که این بندها شامل پلاستیکی، چرم اصل و نیز بندهای فلزی بوده است. با این تفاسیر شما می‌توانید هر آنچه را که به دنبال آن هستید از میان بندهای این ساعت 22 میلی‌متری برای خود انتخاب کنید.

 

ساعت هوشمند هواوی

با توجه به رویداد MWC سال 2015 میلادی که در بهار گذشته برگزار شد، ساعت هوشمند هواوی تنها ساعت معرفی‌شده و در دسترس برای خرید است. علی‌رغم گذشت زمان، ساعت این شرکت هنوز هم یکی از زیباترین ساعت‌های گرد موجود است. هرچند برای رقابت در بخش ساعت‌های هوشمند مدور قطعاً چندین ماه زمان زیادی به‌حساب می‌آید.

Huawei-Watch

هواوی واقعاً توانسته است بهترین طراحی را در تقلید از ساعت‌های کلاسیک برای ساعت هوشمند خود به کار گیرد. بدنه این ساعت از فلز ضدزنگ ساخته شده و کاربران می‌توانند آن را در هر یک از رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و مشکی که تمایل داشته باند، تهیه نمایند. در خصوص بندهای این محصول نیز خوب است به این نکته اشاره کنیم که تاکنون هیچ‌گونه شکایتی در خصوص هیچ‌کدام از بندهای پلاستیکی، فلزی و چرمی آن گزارش نشده است.

اگرچه در این مقاله تمرکز در زمینه مشخصات سخت‌افزاری ساعت‌ها مطرح نیست اما به‌عنوان یک استثنا در خصوص ساعت هواوی بد نیست بدانید که صفحه‌نمایش 1.4 اینچی سوپرامولد آن وضوح بسیار بالا و شگفت‌انگیزی دارد. این ساعت وضوح اجرای 400 در 400 پیکسل را ارائه داده است که به‌نوبه خود و در شرایط فعلی صنعت ساعت‌های هوشمند یک رکورد به‌حساب می‌آید.

 

Runtastic Moment

ما در اغلب موارد شاهد این امر بوده‌ایم که تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند در تلاش هستند تا طراحی و تولید ساعت‌هایی شبیه به ساعت‌های آنالوگ داشته باشند، چنانچه مسلم است معکوس این امر نیز امکان‌پذیر خواهد بود. Runtastic Moment در یک پیشنهاد بسیار جالبی گفته است: ” چرا به‌جای اینکه گوشی‌های هوشمندی شبیه به ساعت‌های معمولی بسازیم تلاش نکنیم تا ساعت‌های هوشمندتری تولید کنیم؟”

Runtastic-Moment-Smarwatches

در رأس همه خود شروع به انجام این کار نموده است. درواقع ساعت‌های Runtastic Moment همه ساعت‌های آنالوگ هستند اما بااین‌وجود از سنسورهایی بهره‌مند گشته‌اند که قابلیت اندازه‌گیری و مدیریت برخی از فعالیت‌های تناسب اندام، میزان کالری سوزانده شده و همچنین الگوی خواب را دارند و می‌توانند این اطلاعات را از طریق اپلیکیشن مخصوص خود به گوشی‌هوشمند شما منتقل کنند. مزیت اصلی این روش این است که دیگر لازم نیست نگران مسئله تمام شدن باتری که این روزها در دنیای ساعت‌های هوشمند به یک دغدغه بزرگ بدل شده است، باشیم. بنا بر ادعای Runtastic Moment یک باتری ساده برای این ساعت، استفاده حدود 6 ماه شما را کفایت خواهد نمود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال