فناوری حس سه بعدی در iPhone 8s به کار گرفته خواهد شد

یکی از قابلیت‎های مدلی که در دهمین سالگرد آیفون معرفی خواهد شد، یعنی iPhone 8 که بسیاری از افراد بی‎صبرانه مشتاق آشنایی با آن هستند، دوربین جلویی محسوب می‎شود که به گفته‎ی تحلیل‎گر شرکت KGI Securities آقای Ming-Chi Kuo  در نوع خود انقلابی است. این دوربین حاوی یک حسگر سه‎بعدی خواهد بود که به همراه […]

یکی از قابلیت‎های مدلی که در دهمین سالگرد آیفون معرفی خواهد شد، یعنی iPhone 8 که بسیاری از افراد بی‎صبرانه مشتاق آشنایی با آن هستند، دوربین جلویی محسوب می‎شود که به گفته‎ی تحلیل‎گر شرکت KGI Securities آقای Ming-Chi Kuo  در نوع خود انقلابی است. این دوربین حاوی یک حسگر سه‎بعدی خواهد بود که به همراه آن قابلیت‎های واقعیت‎افزوده مشاهده می‎شود. هم‎چنین از آن به منظور از حالت قفل خارج کردن گوشی و تایید هویت کاربر استفاده می‎شود. این دوربین ظاهرا ساخت شرکت سونی است و شرکت شارپ (که مالک جدید آن فاکس‎کان است) مسئولیت پورت مادون‎ قرمز را به همراه دارد که به منظور محاسبه‎ی عمق اطلاعات میدانی به کار گرفته می‎شود.

حسگر سه‎بعدی انتظار می‎رفته است که قابلیت دوربین جلوی آیفون 8 امسال باشد و در دوربین‎های پشتی مدل‎های 2018 نیز به کار گرفته شود تا مدل‎های آتی آیفون بتوانند قابلیت عکاسی به حالت پرتره دوربین آیفون 7 پلاس (ایجاد یک پس‎زمینه‎ی محو در حالت گرفتن عکس به صورت پرتره) با فقط یک دوربین را برای کاربر فراهم کنند، به جای این‎که مانند آیفون 7 پلاس نیاز به استفاده از دو دوربین باشد. ولی تحلیل‎گر شرکت Needham & Co آقای Rajvindra Gill امروز در یادداشتی اعلام کرد که استفاده از این فناوری ممکن است برای مدل ممتاز آیفون 2018 که آیفون 8s نامیده خواهد شد، به تعویق انداخته شود.

Gill پیش‎بینی می‎کند به جای تاخیر در زمان عرضه‎ی آیفون 8 به بازار و تجهیز آن به این قابلیت، این گوشی در مهر یا آبان‎ماه وارد بازار شده و فناوری حس سه‎بعدی برای مدل آیفون 2018 در نظر گرفته شود. او هم‎چنین با جیمز وانگ، مدیرعامل اجرایی شرکت سرهم‎بندی قطعات گوشی‎هوشمند Truly Holdings گفتگویی داشته است. وانگ می‎گوید که تاخیر در سرهم‎بندی قطعات مربوط به فناوری حس سه بعدی به معنای این است که این قابلیت تا نیمه‎ی دوم سال 2018 در آیفون دیده نشود. علاوه بر این، او به نمایندگی از این شرکت می‎گوید که شرکت‎های هوآوی، Oppo و Vivo اولین شرکت‎هایی خواهند بود که در نیمه‎ی ابتدایی سال 2016 این ویژگی را معرفی خواهند کرد.

Rajvindra Gill در یادداشت خود چنین نوشت “با آن‎که ما قید می‎کنیم که تاخیر در زمان ورود نسل بعدی آیفون به بازار وجود دارد، عقیده داریم که به احتمال زیاد اپل آیفون 8 را دقیقا سر زمان‎بندی قبلی در مهر یا آبان‎ماه معرفی کند. گرچه بررسی‎های ما نشان می‎دهد که فناوری حس سه‎بعدی به سال 2018 موکول می‎شود و به جای مدل امسال، “iPhone 8s” (در این بین شرکت‎های مهم چینی در نیمه‎ی اول سال 2018 آن را معرفی خواهند کرد) به آن تجهیز خواهد شد.”

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال