۴۰ ماهواره استارلینک به دلیل طوفان ژئومغناطیسی در جو زمین خواهند سوخت

طوفان ژئومغناطیسی آینده احتمالاً ۴۰ ماهواره شرکت اسپیس ایکس را که اخیراً پرتاب شده اند مورد ضربه قرار خواهد داد. اخیراً اسپیس ایکس در جریان پرتاب ماهواره های استارلینک در تاریخ ۳ فوریه ۴۹ ماهواره را به مدار پرتاب کرده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طوفان مغناطیسی علاوه بر ضربه سنگین […]

طوفان ژئومغناطیسی آینده احتمالاً ۴۰ ماهواره شرکت اسپیس ایکس را که اخیراً پرتاب شده اند مورد ضربه قرار خواهد داد. اخیراً اسپیس ایکس در جریان پرتاب ماهواره های استارلینک در تاریخ ۳ فوریه ۴۹ ماهواره را به مدار پرتاب کرده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طوفان مغناطیسی علاوه بر ضربه سنگین به ۴۰ ماهواره استار لیینک ماهواره های موجود در مدار را نیز تا ۵۰% منحرف خواهد کرد که البته استارلینک تلاش دارد تا آنها را به مدار بازگرداند. اما ۴۰ ماهواره ارسال شده اخیر پیش از رسیدن به مقصد از بین خواهند رفت.

 اسپیس ایکس بیش از ۲۰۰۰ ماهواره تاکنون به مدار پرتاب کرده و قصد دارد در آینده نزدیک ۱۲ هزار ماهواره دیگر نیز به فضا ارسال کند. در میان این همه ماهواره از دست دادن ۴۰ عدد از آنها به چشم نخواهد آمد.

البته ماهواره های اسپیس ایکس معمولاً در مدارهای پایین‌تر مستقر می‌شوند تا بررسی اولیه روی سیستم‌های آنها به راحتی انجام گیرد و از طرفی این استقرار در این ارتفاع کم علاوه بر نیاز به ماهواره‌های توانمندتر هزینه‌های بیشتری نیز خواهد داشت. این ۴۰ ماهواره نیز در معرض طوفان مغناطیسی قرار گرفتند. دلیل اصلی ایجاد این طوفان ها نیز افزایش تراکم جمعیت در ارتفاع کم بوده است. البته مهندسان این شرکت تلاش کردند تا با دستور به ماهواره ها آنها را در حالت ایمن قرار دهند تا بتوانند تعداد ماهواره های تحت تاثیر این طوفان را به حداقل برساند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال