“Polaris”، معماری نسل چهارم از کارت‌های گرافیک GCN جبهه‌ی سرخ

دو روز پیش اطلاعاتی در مورد نام احتمالی “Polaris” برای نسل چهارم کارت‌های گرافیک سری Graphics CoreNext (به اختصار GCN) منتشر شده بود که نشان می‌داد شرکت AMD قصد دارد رقابتی بسیار سخت و تنگاتنگ را با شرکت انویدیا در سال 2016 آغاز نماید. حال این موضوع به حقیقت تبدیل شده و چهارمین نسل از معماری […]

دو روز پیش اطلاعاتی در مورد نام احتمالی “Polaris” برای نسل چهارم کارت‌های گرافیک سری Graphics CoreNext (به اختصار GCN) منتشر شده بود که نشان می‌داد شرکت AMD قصد دارد رقابتی بسیار سخت و تنگاتنگ را با شرکت انویدیا در سال 2016 آغاز نماید. حال این موضوع به حقیقت تبدیل شده و چهارمین نسل از معماری پیشرفته GCN این شرکت با نام “Polaris”، ساعاتی پیش به صورت رسمی توسط AMD معرفی شده است.

طبق اطلاعات و اخباری که پیشتر نیز منتشر شده بود، نسل جدید کارت‌های گرافیک شرکت AMD قرار است با مهندسی ساخت 14 نانومتری FinFET توسط شرکت سامسونگ تولید شوند. اما این تمام موضوع نیست و چیزی که سبب شده معرفی این معماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد، صحبت‌های AMD در این مورد است. مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند که کارت‌های گرافیک “Polaris”، جهشی تاریخی را در عملکرد کارت‌های گرافیک این شرکت پیرامون موضوع نسبت عملکرد به مصرف انرژی (Performence/Watt) خواهند داشت.

4th Generation Graphics CoreNext Architecture Codenamed Polaris 3

این یعنی سازندگان تمام تلاش خود را داشته‌اند تا با ثابت نگاه داشتن مصرف برق محصولات خود، کارت‌هایی بسیار قدرتمندتر از قبل را روانه‌ی بازار نمایند. همچنین سازندگان قصد دارند انواع جدیدی از مموری کنترلرها و نسل جدید خروجی‌های تصویر را با پشتیبانی از رزولوشن 8K، به همراه کارت‌های گرافیک سری Radeon 400، وارد بازار نمایند.

4th Generation Graphics CoreNext Architecture Codenamed Polaris 2

مورد دیگری که باید به آن اشاره داشته باشیم، روی آوردن AMD به استفاده از فناوری ساخت 14 نانومتری است. کارت‌های گرافیک قبلی این شرکت از فناوری ساخت 28 نانومتری بهره می‌بردند که محدودیت‌های بسیار زیادی داشتند. اما حالا مهندسین این شرکت می‌توانند با کاهش پیدا کردن لیتوگرافی محصولات جدید AMD، در کنار مصرف برق پایین‌تر، قدرت بیشتری را نیز برای آنها به ارمغان بیاورند.

این نسل جدید از حافظه‌ی HBM2 نیز پشتیبانی می‌نماید که نشان می‌دهند این شرکت تمام تلاش خود را دارد تا با استفاده از نسل دوم حافظه‌ی High Bandwich Memory، پرچم‌دارانی درخور را برای سال 2016، معرفی نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال