این‌ها غیرمتعارف‌ترین گوشی‌های اندرویدی هستند که تاکنون عرضه شده‌اند

با ورود اندروید به دنیای سیستم‌عامل‌ها، دیری نگذشت که این پلتفرم متن‌باز توانست نظر تولیدکنندگان گجت‌های دیجیتال را به خود جلب کرده تا از آن در محصولات خود استفاده کنند. در این میان برخی تولیدکنندگان این پلتفرم را برای ادغام با ابتکارات خلاقانه و نوآورانه و حتی تولید دستگاه‌های غیرمعمول دیجیتال مناسب دیده‌اند. با وجود […]

با ورود اندروید به دنیای سیستم‌عامل‌ها، دیری نگذشت که این پلتفرم متن‌باز توانست نظر تولیدکنندگان گجت‌های دیجیتال را به خود جلب کرده تا از آن در محصولات خود استفاده کنند. در این میان برخی تولیدکنندگان این پلتفرم را برای ادغام با ابتکارات خلاقانه و نوآورانه و حتی تولید دستگاه‌های غیرمعمول دیجیتال مناسب دیده‌اند. با وجود اینکه امروز دیگر هرچقدر هم که تولیدکنندگان بخواهند وسایل و دستگاه‌های غیرمتعارف و نوآورانه تولید کنند، در اعمال ویژگی‌های جدید ممکن است شکست بخورند؛ چراکه قادر نیستند میان محصولات رقیب تفاوت چندانی را به ارمغان آورده و خود را متمایز کنند. با این حال با نگاهی به تاریخچه اندروید از ابتدا تاکنون، می‌توان تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های غیرمتعارف زیادی را مشاهده نمود که با این سیستم‌عامل محبوب تولید شده‌اند.

در این نوشتار به بررسی 5 دستگاه از بهترین دستگاه‌های اندرویدی غیرمتعارف و خارق‌العاده تولید شده پرداخته‌ایم. توجه داشته‌ باشید که از ذکر نام بسیاری از دستگاه‌ها در این نوشتار صرف‌نظر کرده‌ایم؛ چرا که به اندازه این دستگاه‌ها موفق نبوده و یا ویژگی برتری نسبت به این‌ها نداشته‌اند. در ادامه با تک‌نیوز همراه باشید.

 

  1. Kyocera Echo

در سال 2011، شرکت Kyocera به این نتیجه رسید که گوشی‌هوشمند تنها با یک صفحه‌نمایش کمی کسل‌کننده شده است و در همین راستا تصمیم گرفت تا یک گوشی‌هوشمند اندرویدی با 2 صفحه‌نمایش بسازد. این‌گونه شد که Kyocera Echo، اولین گوشی‌هوشمند دنیا با 2 صفحه‌نمایش عرضه شد.

Kyocera-Echo-Review-Design-002

این گوشی که تنها در بازارهای آمریکا و به‌صورت اختصاصی توسط اپراتوری مخابراتی اسپرینت در این کشور، عرضه می‌شد، از دو صفحه‌نمایش 3.5 اینچی برخوردار بود که کاربر می‌توانست هر کدام را جداگانه استفاده کرده و هردو را در کنار هم مورد استفاده قرار دهد. به‌عنوان مثال، شما می‌توانستید دو صفحه‌نمایش را در کنار هم و به حالت تبلت استفاده کنید که در این صورت مانند یک صفحه‌نمایش 4.7 اینچی کاربردپذیر بودند. از سوی دیگر می‌توانستید از دو صفحه‌نمایش به‌صورت مجزا و جداگانه استفاده کنید به نحوی که روی هرکدام یک اپلیکیشن جدا را اجرا کنید. می‌توان گفت این اولین نمونه از حالت چند کاربری یا چندوظیفه‌ای در گوشی‌های هوشمند بود.

اگرچه این گوشی‌هوشمند یک گونه خاص و غیرمعمول بود که به همین علت شهرت یافت، اما اندروید 2.2 Froyo به‌کار رفته در آن با عمر باتری بسیار ناامید کننده، کیفیت ساخت بسیار ضعیف و همچنین هنگ فراوان ادغام شده بود.

حالا که صحبت از دستگاه‌های با دو صفحه‌نمایش شد، باید اضافه کنیم که تنها چند ماه پس از معرفی Kyocera Echo، شرکت سونی از اولین تبلت با دو صفحه‌نمایش جهان موسوم به Sony Tablet P رونمایی کرد.

  1. گلکسی اس 6 اج سامسونگ

سامسونگ را حالا دیگر می‌توان به‌عنوان یکی از سردمداران تولید گوشی‌های هوشمند در جهان دانست که روی تولید گوشی‌های با صفحه‌نمایش دارای انحنا سرمایه‌گذاری بسیاری کرده است. در همین راستا این شرکت در سال‌های اخیر تعدادی از این دستگاه‌ها را هم نیز رونمایی کرده است که اولین آن‌ها گوشی گلکسی Round بود که در نوع خود یک گوشی رده‌بالا با مشخصات سخت‌افزاری قوی و البته با صفحه‌نمایش منحنی افقی بود. این دستگاه اولین نمونه خود بود؛ اما به خاطر محدودیت‌های استفاده، تنها توانست در دستان تعدادی محدودی از کاربران جای گیرد.

Samsung-Galaxy-S6-Edge-Review-142

اما این قائله به اینجا ختم نشد و غول کره‌ای تبار دنیای فناوری با اصرار بر موضوع خود پیرامون تولید گوشی‌های دارای صفحه‌نمایش منحنی، سرانجام گلکسی اس 6 اج را با صفحه‌نمایشی که دو لبه آن دارای انحنا بود، تولید کرد. این گوشی جدید و خارق‌العاده در مدت کوتاهی توانست به موفقیت چشمگیری دست‌ یابد و خستگی را از تن سامسونگ بیرون کند. موفقیت گلکسی اس 6 اج، سامسونگ را بر آن داشت تا مدتی بعد گلکسی اس 6 اج پلاس را تولید کند. خوشبختانه این گوشی‌ها به تولید انبوه رسیده‌اند و علاقه‌مندان می‌توانند آن‌ها را به راحتی از بازار تهیه کنند.

 

  1. Sharp RoBoHon

شاید به کار بردن لفظ غیرمتعارف یا غیرمعمول برای محصول تولیدی شرکت شارپ یعنی Sharp RoBoHon کمی کم لطفی باشد و این الفاظ از توصیف این دستگاه که در واقع یک ربات کوچک و زیبا که نقش گوشی‌هوشمند را هم نیز بازی می‌کند، عاجز باشند.

Sharp announces RoboHon, a human-shaped robot smartphone

بر خلاف سایر گوشی‌های هوشمند، Sharp RoBoHon به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند نقش یک دستیار تمام عیار انسان‌نما را بازی کند. اگرچه این ربات تمام فرمان‌ها و دستورات را به‌صورت صوتی دریافت کرده و آن‌ها را عملی می‌کند؛ اما با این حال به یک صفحه‌نمایش کوچک مجهز شده است که آن را کمی بیشتر شبیه به گوشی‌هوشمند اندرویدی می‌کند. Sharp RoBoHon می‌تواند کاربر را دنبال کرده و کمی با او راه برود. همچنین این ربات جذاب از یک ویدئو پروژکتور کوچک هم برخوردار است که آن را بسیار شبیه به دستگاه بعدی که قصد داریم در این لیست معرفی کنیم، کرده است.

ظاهراً قرار است شرکت شارپ این ربات را نیمه اول سال 2016 میلادی در کشور ژاپن عرضه کند.

 

  1. گلکسی Beam سامسونگ

در حالی که تا چند سال پیش، صفحه‌نمایش کوچک گوشی‌های هوشمند محدودیت‌های فراروانی را خصوصاً هنگام تماشای فیلم به همراه داشتند، امروز دیگر با آمدن گوشی‌های دارای صفحه‌نمایش بزرگ، یعنی فبلت‌ها دیگر این مشکل حل شده است. در سال 2011، سامسونگ برای رفع محدودیت صفحه‌نمایش‌های کوچک گوشی‌های آن زمان، یک راه حل جزئی ارائه کرد. این شرکت اولین گوشی‌هوشمند جهان با برخورداری از یک ویدئو پروژکتور کوچک، یعنی گلکسی Beam را عرضه کرد.

Samsung-Galaxy-Beam-Review-01-screen

ویدئو پروژکتور کوچک تعبیه شده در این گوشی قادر بود تا تصویر صفحه‌نمایش دستگاه را با رزولوشن 640 در 360 پیکسل روی پرده نمایش دهد. در حالی که این ویدئو پروژکتور رزولوشن چندان بالایی را ارائه نمی‌داد؛ اما تا حدودی توانست جان تازه‌ای به اندروید بخشید و البته ادویه آن را نیز اضافه کند.

Samsung-Galaxy-Beam-Review-11

امروزه دیگر گوشی‌های دارای پروژکتور شکست خورده تلقی می‌شوند ولی با این حال ایده تعبیه پروژکتور در گوشی‌های هوشمند هنوز پا برجاست و چه خوب می‌شود که تولیدکنندگان رو آن کار کرده و محصولاتی بهتر را با این ویژگی ارائه کنند تا مشتریان علاقه‌مند به این قابلیت از آن بهره ببرند.

  1. ال‌جی G Flex

در مورد گوشی‌های هوشمند دارای صفحه‌نمایش خمیده سامسونگ صحبت کردیم؛ اما باید اضافه کنیم که رقیب دیرینه و هم‌وطن این شرکت یعنی ال‌جی هم در این زمینه دستی در کار داشته و سری محصول غیرمتعارف و منحصربه‌فردی دارد. نسخه اولیه گوشی‌هوشمند جی فلکس ال‌جی در سال 2013 معرفی شد که دارای 2 ویژگی بسیار غیرمعمول بود. اول اینکه یک صفحه‌نمایش خمیده افقی داشت که واقعاً انعطاف‌پذیر بود و به همین علت نام آن فلکس است و دوم اینکه در قاب پشتی خود مجهز به پوششی بود که به صورت خودکار می‌توانست خود را در برابر خراش جزئی، ترمیم کند.

LG-G-Flex-Review-010

در ادامه تولید این گوشی، ال‌جی از نسخه دوم آن موسوم به جی فلکس 2 کمی بعد پرده برداشت که هر دوی این ویژگی‌ها را البته با تغییراتی چون صفحه‌نمایش واضح‌تر و سخت‌افزار داخلی قوی‌تر حفظ کرده بود.

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال