9 دلیل برتری تلفن های هوشمند اندرویدی نسبت به اپل آیفون (بخش دوم)

چند روز پیش در بخش اول به توضیحاتی در مورد اینکه تلفن های هوشمند اندرویدی چه برتریهایی نسبت به آیفون ها دارند پرداختیم و در این مطلب نیز به 4 مورد دیگر اشاره میکنیم که از شما دعوت میکنیم به مطالعه آن بپردازید. 2. اندازه صفحه نمایش آیفون 5S با نمایشگر 4 اینچی اش، تقریبا […]

چند روز پیش در بخش اول به توضیحاتی در مورد اینکه تلفن های هوشمند اندرویدی چه برتریهایی نسبت به آیفون ها دارند پرداختیم و در این مطلب نیز به 4 مورد دیگر اشاره میکنیم که از شما دعوت میکنیم به مطالعه آن بپردازید.

2. اندازه صفحه نمایش

آیفون 5S با نمایشگر 4 اینچی اش، تقریبا از بیشتر اندرویدی ها کوچکتر است. این سایز حتی از تلفن های هوشمند با نام مینی که این روزها مد شده نیز کوچکتر است.

بعضی ها 4 اینچ را دوست دارند و با آن مشکلی ندارند، اما خیلی ها هم هستند که نمایشگر های بزرگتر را ترجیح میدهند، چرا که در آن عکس ها و ویدئو ها را بزرگتر می بینند، صفحه کلید بزرگتری دارند و آیکن ها و کاراکتر های بیشتری را پیش روی خود دارند که کار کردن با تلفن هوشمند را سریعتر و راحتتر میکند.

گذشته از آن، دو شرکت سامسونگ و ال جی تلفنهای هوشمند با نمیشگرهای منعطف یا خمیده دارند که در آیفون خبری از آن نیست.

3. کیفیت نمایشگر

زمانی که اپل در آیفون 4 اصطلاح رتینا را برای رزولوشن بالا (چگالی پیکسل بیشتر) معرفی کرد، چگالی نمایشگرهایش 300 پیکسل بر اینچ بودند و آن را حداکثر به 326 پیکسل رساند. اما این موضوع برای 4 سال قبل بود، در حال حاضر ما نمایشگر های فول اچ تی و الترا اچ دی را روی نمایشگرهای موبایل تجربه میکنیم که مثلا چگالی 534 پیکسل بر اینچ را برای LG G3 به ارمغان می آورد.

گذشته از آن، شرکت های سونی، سامسونگ و ال جی، هر کدام بصورت جداگانه تکنولوژی های مخصوص خودشان را دارند و روند پیشرفت در آنها بسیار قابل ملاحظه است که باعث میشود سالانه ما شاهد نمایشگر های بهتر و بهتر با عمق رنگ و کنتراست و نور بیشتر در آنها باشیم و کیفیت کلی نمایشگرهای موبایل بسیار بالا برود.

4. باتری

آیفون ها باتری ثابت (بدون امکان تعویض آسان) دارند که ظرفیت آن نیز نسبتا کم بوده و به سختی میتواند یک روز را به انتها برساند. اما در مقابل تلفن های هوشمند اندرویدی امروزی باتری هایی با ظرفیت های بسیار بالا دارند که گاها تا 3 روز کاربر را بی نیاز از شارژ نگه میدارد. گذشته از آن، بسیاری از اندرویدی ها امکان تعویض باتری را نیز دارند که باعث میشود تنها با به همراه داشتن یک باتری چند ده هزار تومانی، بتوان چند روز بیشتر و یا حتی در طول یک مسافرت بدون نیاز به شارژر از آن تلفن هوشمند استفاده کرد.

برتری دیگر اندروید در زمینه باتری، کنترل داشتن بر مصرف اپلیکیشن ها و امکان خالی کردن رم و بهینه سازی های دیگر مانند کنترل روی ارتباطات بی سیم و … است. در تلفن های هوشمند سونی برای هر اپلیکیشن میتوان مصرف باتری را کنترل کرد، سامسونگ و اچ تی سی نیز بوسیله ی حالت Ultra Power Saving میتوانند عمر باتری را به حداکثر رسانیده و برای مثال با تنها 10 درصد از باتری دستگاه، برای 1 روز روشن بمانند.

5. سیستم عامل انعطاف پذیر

اندروید یک سیستم عامل متن باز بوده و در این سالها گوگل به عنوان توسعه دهنده ی اصلی این سیتسم عامل، آن را به کمک سایر توسعه دهندگان بسیار گسترش داده است. در حالی که iOS یک سیستم عامل کاملا بسته و محدود به اپل است؛ هر چیزی که بخواهد واردش شود باید ابتدا تاییدیه اپل را بگیرد.

در اکوسیستم اپل شما ممکن است فقط اپلیکیشن هایی را پیدا کنید که مجبورند به خوبی و روان روی آن کار کنند و البته خود اپل روی آنها کنترل کامل داشته باشد.

اما در اندروید ضمن وجود کنترل و امنیت، شما تقریبا برای هر کاری که بشود با یک تلفن هوشمند انجام داد، میتوانید اپلیکیشن پیدا کنید. ممکن است برخی اپلیکیشن ها مشکلاتی داشته باشند که بعدا با آپدیت حل شود، اما بهرحال آنها وجود دارند و کار شما را راه می اندازند. میخواهید از سرویس Apple Air Drop روی یک دستگاه اندرویدی استفاده کنید؟ حتی برای این کار هم یک اپلیکیشن وجود دارد.

آیا هنوز قانع نشده اید که تلفن های هوشمند اندرویدی برتری های قابل توجه ای به آیفون دارند؟ پس در روز های آینده منتظر 4 دلیل بعدی باشید، مطمئنا این بار قانع خواهید شد!!

لینک کوتاه | منبع : pocket-lint

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال