توربین غول پیکری که از جزر و مد برای تولید انرژی پاک استفاده می کند

محققان یک توربین بزرگ ۶۸۰ تنی مخصوص ساخته اند که قادر است از جزر و مد برای تولید انرژی پاک استفاده کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت اسکاتلندی توربین جزر و مدی ساخته که وزن آن به ۶۸۰ تن می‌رسد و می‌تواند یک شبکه تولید نیروی برق منطقه ای را […]

محققان یک توربین بزرگ ۶۸۰ تنی مخصوص ساخته اند که قادر است از جزر و مد برای تولید انرژی پاک استفاده کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت اسکاتلندی توربین جزر و مدی ساخته که وزن آن به ۶۸۰ تن می‌رسد و می‌تواند یک شبکه تولید نیروی برق منطقه ای را تامین کند. شرکت Orbital Marine Power توربین جزر و مدی را تولید کرده که می‌تواند نیروی انرژی پاک به شبکه برق تزریق کند.

 در حال حاضر این توربین قویترین توربین جزرومدی جهان خواهد بود که قرار است با اتصال به شبکه مرکزی انرژی دریای اروپا برای تولید انرژی پاک استفاده شود. این توربین ۷۴ متر طول دارد و در آن دو موتور نیرو با قدرت یک مگاوات جاسازی شده است. همچنین تیغه های این توربین به طول ۱۰ متر می‌توانند از ۶۰۰ متر مربع برای جذب انرژی جزر و مد استفاده کنند.

 قرار است برق تولید شده توسط این توربین نیز از طریق یک کابل و از بستر دریا به شبکه متصل شود. در حال حاضر بسیاری از کشورها سعی دارند تا از ماه و خورشید و انرژی دریایی به شکل جزر و مد برای تولید انرژی پاک استفاده کنند. در برخی مناطق از سواحل دریایی ارتفاع سطح آب تا ۲۴ متر بالا می آید و می تواند از لحاظ اقتصادی برای تولید انرژی مقرون به صرفه نیز باشد. این مولد الکتریکی جریان جزر و مدی یا همان توربین جزر و مدی قادر است انرژی را از توده های آبی یا همان جزرومد استخراج کرده و به برق تبدیل کند. با استفاده از آن برق سالانه حدود ۲ هزار خانه تامین خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال