استارتاپی که قصد دارد اشیای فیزیکی را به NFT تبدیل کند

در حالت عادی توکن های غیر قابل معاوضه میتواند در فضای اینترنت کاربر را به عنوان مالک یک فایل معرفی کند. اکنون استارتاپ آمریکانا قصد دارد اشیا حقیقی را نیز به NFT تبدیل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارتاپ آمریکانا که در زمینه NFTها فعالیت دارد تلاش خواهد کرد تا به […]

در حالت عادی توکن های غیر قابل معاوضه میتواند در فضای اینترنت کاربر را به عنوان مالک یک فایل معرفی کند. اکنون استارتاپ آمریکانا قصد دارد اشیا حقیقی را نیز به NFT تبدیل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استارتاپ آمریکانا که در زمینه NFTها فعالیت دارد تلاش خواهد کرد تا به هنرمندان و برندها امکان دهد تا بتوانند بسیاری از اشیا حقیقی و فیزیکی مانند پوشاک یا خودرو و آثار هنری را به NFT تبدیل کنند. هم اکنون محصول اصلی این کمپانی NFTA Universal Chip نام دارد و این شرکت توسط یک طراح به نام جیک فری بنیانگذاری شده است.

 این روش به نوعی اتصال فیزیکی شی به بلاکچین است تا بتواند یک محصول NFT تولید کند. بدین ترتیب می توان هر چیزی مانند یک اثر هنری را اسکن کرده و در فضای وب قرار داد و نسبت به سابقه مالکیت آن نیز آگاه شد. در این باره می‌توان برای شی فیزیکی در بلاکچین ارزش نیز تعیین کرد. این ارزش به اطلاعات ثبت شده، اعتبار و سندیت آن شی و امتیازی که خالق اثر برای آن دریافت کرده مربوط می شود.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های مربوط به این روش ایجاد تراکنش برای اشیا واقعی است. تراکنش اثر هایی مانند تصاویر، موسیقی و ویدیو ها به دلیل مجازی بودن فایل ها آسان است. اما برای اشیا واقعی نمی‌توان از این روش استفاده کرد. به گفته فری خالق آن اثر دیجیتال یا طراحی های سه بعدی توانسته‌اند از این طرح مبالغ هنگفتی دریافت کنند. در حالیکه مابقی هنرمندان تا کنون امکان وارد شدن به این حوزه را نداشتند و به همین دلیل این استارتاپ شکل گرفت. این شرکت با جمع آوری سرمایه معادل ۶.۹ میلیون دلار قصد دارد از پلتفرم خود در این راه استفاده کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال