به گفته بلومبرگ ساخت تراشه‌های پیشرفته توسط هواوی با استفاده از فناوری آمریکایی انجام گرفت

دولت آمریکا از مدت‌ها پیش تاکنون تلاش‌های بسیاری را برای جلوگیری از دسترسی شرکت‌های چینی به تجهیزات آمریکایی انجام داده است. این در حالی است که به نظر می‌رسد SMIC برای تولید تراشه‌های پیشرفته خود از تجهیزات و فناوری‌های آمریکایی بهره برده است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هواوی با همکاری بزرگترین […]

دولت آمریکا از مدت‌ها پیش تاکنون تلاش‌های بسیاری را برای جلوگیری از دسترسی شرکت‌های چینی به تجهیزات آمریکایی انجام داده است. این در حالی است که به نظر می‌رسد SMIC برای تولید تراشه‌های پیشرفته خود از تجهیزات و فناوری‌های آمریکایی بهره برده است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هواوی با همکاری بزرگترین تراشه ساز چین توانست یک تراشه پیشرفته برای گوشی میت ۶۰ پرو تولید کند. اکنون بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد در ساخت این تراشه فناوری آمریکایی به کار برده شده است. بلومبرگ در گزارش خود مدعی شد شرکت تراشه ساز چینی توانسته از فناوری شرکت‌های آمریکایی نظیر استفاده کرده و در نهایت تراشه ۷ نانومتری پیشرفته را برای هواوی در سال گذشته میلادی توسعه دهد.

بلومبرگ در گزارش خود اشاره می‌کند که SMIC تجهیزات مربوط به تولید تراشه را پیش از تحریم‌ها خریداری کرده و از آنها استفاده کرده است. تحریم‌های ایالات متحده مربوط به فروش تجهیزات پیشرفته ساخت تراشه از اکتبر ۲۰۲۲ عملی شد.

در سال های گذشته تحریم‌های مختلفی شامل شرکت‌های چینی از جمله هواوی شده است. از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹ این شرکت در لیست ممنوعیت‌های تجاری ایالات متحده قرار گرفته است. SMIC شرکت تراشه ساز چینی نیز به دلیل ارتباط با ارتش و دریافت این اتهام از سوی دولت آمریکا وارد این لیست شده و بارها از سوی دولت آمریکا مورد اتهام قرار گرفته است. پیش از این نیز در گزارشی اعلام شد دولت آمریکا قصد دارد شرکت SMIC را مورد هدف تحریم‌های تجاری قرار داده و از دسترسی آن به تجهیزات پیشرفته آمریکایی جلوگیری کند.

این تصمیم زمانی اتخاذ شد که هواوی توانست برای عرضه میت ۶۰ پرو از تراشه‌های پیشرفته ساخت چین استفاده کند. این در حالی است که پس از انتشار این گزارش هنوز هواوی، SMIC دولت ایالات متحده و دیگر شرکت‌های نامبرده واکنش رسمی به آن نشان نداده‌اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال