دانشمندان: کاهش وزن می تواند باعث جوان شدن مغز و کاهش سن زیستی افراد شود

دانشمندان در پژوهش‌های اخیر خود اعلام کردند برخی از رژیم‌های غذایی می‌توانند علاوه بر کاهش وزن باعث جوانسازی مغز نیز شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رژیم‌های غذایی از جمله رژیم غذایی مدیترانه‌ای غنی از سبزیجات و غذاهای فرآوری شده اندک می‌تواند روی سیستم مغز نیز موثر باشد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد […]

دانشمندان در پژوهش‌های اخیر خود اعلام کردند برخی از رژیم‌های غذایی می‌توانند علاوه بر کاهش وزن باعث جوانسازی مغز نیز شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رژیم‌های غذایی از جمله رژیم غذایی مدیترانه‌ای غنی از سبزیجات و غذاهای فرآوری شده اندک می‌تواند روی سیستم مغز نیز موثر باشد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد رژیم‌های غذایی دارای سبزیجات و غذای دریایی به همراه غلات اگر تنها با یک درصد کاهش وزن همراه باشد می‌تواند از علائم پیر شدن سریع مغز جلوگیری کند.

اسکن مغزی شرکت کنندگان این پژوهش پس از یک دوره ۱۸ ماهه نشان می‌دهد مغز آنها نیز همراه با رژیم غذایی مناسب حدود ۹ ماه جوان‌تر شده است. این پژوهش‌ها همچنین نشان می‌دهند سن زیستی می‌تواند بسیار بیشتر از یک احساس باشد. پیش از این علائم سن زیستی تنها در دی‌ان‌ای افراد قابل شناسایی بود. اما اکنون در پژوهش‌های جدید می‌توان آثار این سن را در کاهش اتصالات مغزی نیز پیدا کرد.

در پژوهش اخیر از اسکن مغز ۱۰۲ شرکت کننده در یک مطالعه بالینی استفاده‌ شد. این اسکن‌ها یک بار پیش از آزمایش و بار دیگر ۱۸ ماه پس از رژیم‌های غذایی متفاوت تهیه شد. رژیم‌های غذایی گروه‌های شرکت کننده نیز شامل رژیم غذایی مدیترانه‌ای با مغزهای بسیار، استفاده از مرغ به جای گوشت قرمز، و رژیم غذایی بر اساس دستورالعمل‌های تغذیه‌ای بوده است. در طول آزمایش افراد حدود ۲.۳ کیلوگرم کاهش وزن داشتند. همچنین مغز آنها برای هر یک درصد کاهش وزن حدود ۹ ماه از سن شناسنامه آنها جوان‌تر شده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال