سرویس رایانش کوآنتومی آمازون معرفی شد

نسخه آزمایشی سرویس رایانش کوانتومی آمازون به نام آمازون براکت (Amazon Braket) توسط این شرکت معرفی شد. هدف از ساخت این سیستم توسط آمازون تبدیل آن به سرویسی قابل دسترس از طریق اینترنت برای کاربران بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از ورج، آمازون براکت توسط سیتم […]

نسخه آزمایشی سرویس رایانش کوانتومی آمازون به نام آمازون براکت (Amazon Braket) توسط این شرکت معرفی شد. هدف از ساخت این سیستم توسط آمازون تبدیل آن به سرویسی قابل دسترس از طریق اینترنت برای کاربران بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از ورج، آمازون براکت توسط سیتم تحت وب آمازون به نام  (AWS) مدیریت شده و اکنون آماده بهره برداری است. این سیستم از امنیت و سیستم رمزگذاری بالایی برخوردار است. مراحل اولیه تست این سرویس در حال انجام است و مشتریان آمازون می‌توانند از این سرویس در برخی از کامپیوترهای کوانتومی و با کمک شبیه سازی استفاده کنند.

برتری کامپیوترهای کوانتومی در دقت و سرعت محاسبه آنها نسبت به ابرکامپیوترهاست. این نوع کامپیوترها بسیار کمیاب‌اند و قیمت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل آمازون قصد دارد تا آنها را به ماشین‌های اشتراکی و مقایسه پذیر تبدیل کند. گوگل نیز اخیرا کامپیوتر کوانتومی خود به نام Sycamore را معرفی کرده بود.

آمازون در مورد معرفی این سیستم می‌گوید: “هدف ما در ساخت این سرویس تجربه مدارهای کوانتومی بوده و کاربران می‌توانند مدارهای خود را شبیه سازی کرده و روی این سرویس اجرایی کنند.”

آمازون اکنون در حال ساخت آزمایشگاهی در در نزدیکی مؤسسه فناوری کالیفرنیا (CalTech) است تا بتواند تحقیقات خود در زمینه کامپیوترهای کوانتومی و استفاده از آنها را در محل دیگری توسعه دهد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال