رونمایی از پردازنده سفارشی ترینیوم آمازون

آمازون از تراشه سفارشی جدید خود به نام ترینیوم رونمایی کرد. این تراشه قرار است تا اوایل سال میلادی وارد اینستنس‌های EC2 شده و پردازش های یادگیری ماشینی را بهبود بخشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، کنفرانس سالانه آمازون به همراه جمعی از توسعه دهندگان شرکت برگزار شده و طی آن تراشه جدید آمازون […]

آمازون از تراشه سفارشی جدید خود به نام ترینیوم رونمایی کرد. این تراشه قرار است تا اوایل سال میلادی وارد اینستنس‌های EC2 شده و پردازش های یادگیری ماشینی را بهبود بخشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، کنفرانس سالانه آمازون به همراه جمعی از توسعه دهندگان شرکت برگزار شده و طی آن تراشه جدید آمازون با عنوان AWS Trainium رونمایی شد.

نسل جدید تراشه های سفارشی آمازون قرار است در زمینه آموزش مدل های مبتنی بر یادگیری ماشینی مورد استفاده قرار گیرد. به گفته آمازون این تراشه می‌تواند قدرت پردازشی بیشتری در صنعت ابری داشته باشد. همچنین تراشه ترینیوم قادر است از تنسورفلو (TensorFlow) و پای تورچ (PyTorch) و ام ایکس نت (MXNet) نیز پشتیبانی کند.

هدف اصلی از عرضه این تراشه استفاده از آن در اینستنس‌های EC2 است. همچنین این تراشه در سیج‌میکر (SageMaker) پلتفرم یادگیری ماشینی آمازون نیز قرار داده خواهد شد. مزیت اصلی این تراشه سرعت پردازشی بالا و قیمت مناسب آن است. به طوری که می تواند ۳۰ درصد توان عملیاتی بیشتری نسبت به اینستس های استاندارد مجهز به پردازنده گرافیکی  در AWS از خود نشان دهد. همچنین هزینه آن نیز به ازای هر اینفرنس ۴۵ درصد کمتر خواهد بود. اینستنس های جدید آمازون در سال آینده راه اندازی خواهد شد و به نظر می‌رسد آمازون قرار است همکاری نزدیک با اینتل های در اینستنس های مبتنی بر پلتفرم Habana Gaudi داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال