رونمایی AMD از کارت‌های گرافیک جامد و قدرتمند Radeon PRO SSG

به تازگی شرکت AMD از محصولات جدید سری Radeon PRO SSG به منظور توسعه و پیشبرد توان قطعات برای پردازش اطلاعات حجیم‌تر رونمایی نموده که می‌توان آن را دستاورد بسیار خوبی در این زمینه در نظر گرفت. این محصولات جدید که در واقع کارت‌های گرافیک با حالت جامد هستند (Radeon Solid State Graphics) می‌توانند ظرفیت […]

به تازگی شرکت AMD از محصولات جدید سری Radeon PRO SSG به منظور توسعه و پیشبرد توان قطعات برای پردازش اطلاعات حجیم‌تر رونمایی نموده که می‌توان آن را دستاورد بسیار خوبی در این زمینه در نظر گرفت. این محصولات جدید که در واقع کارت‌های گرافیک با حالت جامد هستند (Radeon Solid State Graphics) می‌توانند ظرفیت بسیار بیشتری نسبت به دیگر کارت‌های گرافیک بازار را داشته و در نهایت، قدرت مضاعفی را در اختیار کاربران قرار دهند.

محصولات جدید Radeon PRO SSG باعث خواهند شد تا امکان پردازش کارهای سنگین همچون توسعه و ویرایش ویدئوهای 8K، انجام کارهای گرافیکی، تولید و توسعه محتوای واقعیت مجازی، اکتشاف گاز و نفت، انجام کارهای محاسباتی مهندسی، تصویربرداری پزشکی و … با سرعت بسیار بیشتری انجام شود.

در طول اولین کنفرانسی که AMD برای معرفی کردن این محصولات داشت، آنها موفق شدند تا سرعت پردازش یک ویدئو خام 8K را از 17 فریم بر ثانیه به نرخ بیش از 90 فریم بر ثانیه برسانند. از آنجایی که تحلیل‌گران دنیای تکنولوژی اعلام کرده‌اند که دیر یا زود، همگان به استفاده از رزولوشن 8K روی خواهند آورد، افزایش بیش از پنج برابری در عملکرد این محصولات، باعث افزایش بهره‌وری خواهد شد.

با پیشرفت تکنولوژی‌، برخی از سیستم‌ها نیاز شدیدی به پردازشگرهایی قدرتمند دارند و واقعیت این است که کارت‌های گرافیک امروزی، از پس پردازش آنها بر نمی‌آیند. یکی از محدودیت‌های اصلی کارت‌های گرافیک امروزی، حجم اطلاعاتیست که آنها باید پردازش کنند، محدودیتی که مهندسین AMD موفق شده‌اند آن را با عرضه کردن کارت‌های گرافیک جامد جدید خود، برطرف کنند.

آقای Raja Koduri، یکی از مدیران ارشد بخش طراحی مدارهای کارت‌های گرافیک AMD، در مورد یکی از سخت‌ترین بخش‌های توسعه این کارت گرافیک اعلام کرد که این محصولات جدید با توانایی پردازش حجم بالایی از اطلاعات، قادر خواهند بود تا چندین کار مختلف را به صورت همزمان انجام دهند. همچنین وی این دستاورد AMD را پیشرفتی بزرگ در عرصه کارت‌های گرافیک دانسته است.

AMD Announces the Radeon Pro SSG3

اما در مورد عملکرد این کارت گرافیک، زمانی که کارت برای پردازش اطلاعات نیاز به حافظه‌ی بیشتری داشته و نتواند آن را خود تامین کند، درخواستی برای پردازنده فرستاده و سعی می‌کند تا کار خود را به کمک پردازنده انجام دهد. اگر پردازنده نیز از پس این پردازش برنیاید، از حافظه‌های اضافی هارد دیسک استفاده خواهد شد. این سیستم کلی باعث می‌شود تا عملکرد کارت گرافیک محدود شده و نتواند با بالاترین سرعت ممکن، اطلاعات را پردازش کند. اما تکنولوژی جدید AMD باعث خواهد شد تا حافظه‌ی معمول (Frame Buffer) کارت گرافیک تا 1 ترابایت افزایش پیدا کرده و این مشکل به صورت کامل برطرف شود و اگر کارت نتواند حافظه‌ی مورد نیاز برای پردازش اطلاعات را تامین کند، تنها از پردازنده استفاده خواهد کرد.

AMD Announces the Radeon Pro SSG2

AMD قصد دارد تا محصولات جدید خود را در سه مدل مختلف WX 4100 (برای سیستم‌های کوچک و کارهای سبک‌تر)، WX 5100 (برای استفاده در نرم‌افزارهای مهندسی و نقشه‌کشی) و WX 7100 (برای استفاده در سیستم‌های تصویربرداری پزشکی، توسعه محتوای واقعیت مجازی و …) و در سال 2017، در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد. همچنین قیمت پایه‌ای که AMD در نظر گرفته، رقم بسیار بالای 9,999 دلار می‌باشد!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال