کارت گرافیک AMD R9 Fury به صورت رسمی معرفی شد

سرانجام پس از انتشار شایعاتی بسیار در مورد کارت گرافیک R9 Fury، این کارت به صورت رسمی توسط AMD معرفی شد. این محصول جدید که در آن از سیلیکون جدید FIJI استفاده شده، قرار است فضای خالی بین کارت‌های R9 390X و R9 Fury X را پر نماید. همچنین این کارت، مورد انتظارترین محصول AMD […]

سرانجام پس از انتشار شایعاتی بسیار در مورد کارت گرافیک R9 Fury، این کارت به صورت رسمی توسط AMD معرفی شد. این محصول جدید که در آن از سیلیکون جدید FIJI استفاده شده، قرار است فضای خالی بین کارت‌های R9 390X و R9 Fury X را پر نماید. همچنین این کارت، مورد انتظارترین محصول AMD به حساب می‌آید و چشم بسیاری از گیمران، به توانایی‌ها و قدرت پردازشی این کارت می‌باشد.

AMD تفاوت چندانی را میان کارت‌های R9 Fury و R9 Fury X قائل نشده و در کارت جدید خود نیز از 4 گیگابایت حافظه‌ی HBM استفاده کرده است. این کارت قدرتمند قادر خواهد بود تا هر عنوانی را در وضوح تصویر 2K (برابر با 1440×2560) و Ultra HD (برابر با 2160×3840) و با نرخ فریمی قابل تامل اجرا نماید. همچنین AMD این اجازه را به شرکای خود داده تا بتوانند از سیستم‌های خنک‌کننده‌ی مخصوص خود و همچنین طراحی اختصاصی خود برای این کارت بهره گیرند.

اما بهتر است نگاهی به مشخصات فنی این کارت نیز داشته باشیم. همانطور که گفته شد، در این کارت از سیلیکونی استفاده شده که در Fury X نیز شاهد آن بودیم با این تفاوت که AMD تنها 56 واحد از 64 واحد فیزیکی پردازشگر فیزیکی GCN را در این کارت فعال نگاه داشته که نتیجه‌ی آن، وجود 3584 واحد پردازشگر جریان می‌باشد. 224 واحد پردازشگر TMU در کنار 64 واحد پردازشگر ROP و همچنین حافظه‌ی 4 گیگابایتی HBM با پهنای باند 4096-بیتی، از دیگر مشخصات اصلی این کارت به حساب می‌آیند. میزان کلاک هسته و فرکانس حافظه نیز به ترتیب برابر با 1000 و 500 مگاهرتز می‌باشند و می‌توانند دست کاربران را برای اورکلاک کارت باز بگذارند.

نسخه‌ی مرجع از این کارت قرار است با قیمت 549 دلار عرضه گردد و احتمالا کارت‌های اختصاصی کمپانی‌های مختلف، به صورت کارخانه‌ای اورکلاک، و قیمتی بیشتر از نسخه‌ی اصلی داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال