کارت گرافیک R9 Nano به صورت رسمی معرفی شد: 175 وات مصرف برق، حافظه‌ی HBM و قیمت 649 دلاری!

دیشب اطلاعاتی از کارت گرافیک کوچک و قدرتمند R9 Nano شرکت AMD انتشار یافت و اعلام شد که این کارت حدود 30 درصد قوی‌تر از کارت گرافیک GTX 970 و کمی قوی‌تر از GTX 980 می‌باشد. حالا این کارت به صورت رسمی توسط AMD و در فرم کارخانه‌ای Mini ITX (با ابعاد بسیار کم) معرفی […]

دیشب اطلاعاتی از کارت گرافیک کوچک و قدرتمند R9 Nano شرکت AMD انتشار یافت و اعلام شد که این کارت حدود 30 درصد قوی‌تر از کارت گرافیک GTX 970 و کمی قوی‌تر از GTX 980 می‌باشد. حالا این کارت به صورت رسمی توسط AMD و در فرم کارخانه‌ای Mini ITX (با ابعاد بسیار کم) معرفی شده است.در واقع R9 Nano قدرتمندترین کارت با ابعاد کارخانه‌ای Mini ITX می‌باشد که قادر خواهد بود تا بازی‌ها را با رزولوشن 4K اجرا و در کامپیوترهای بسیار کوچک قرار بگیرد.

اولین بار که اطلاعاتی از این کارت در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت، نمایشگاه E3 2015 بود که در شهر لس آنجلس برگزار شد. در این نمایشگاه اعلام شد که این محصول جدید قرار است بر پایه‌ی معماری FIJI ساخته و همزمان با کارت‌های R9 Fury و R9 Fury X در تابستان عرضه شود.. هر سه این کارت‌ها با بهره‌گیری از حافظه‌های HBM، پهنای باند بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار داده و می‌توانند اجرای عناوین مختلف در رزولوشن‌های بالاتر همچون 4K را آسان‌تر از گذشته کنند. همچنین قدرت این کارت‌ها بسیار بیشتر از گذشته بوده و در کنار آن، مصرف برق کمتری نیز دارند.

اما مهم‌ترین موضوعی که در مورد این محصول جدید می‌توان اشاره کرد، قدرت بسیار بالای آن نسبت به پرچم‌دار نسل قبلی AMD یعنی R9 290X می‌باشد. طبق اطلاعاتی که AMD در اختیارمان قرار داده، کارت گرافیک R9 Nano با 30 درصد قدرت بیشتر و 30 درصد مصرف برق کمتر نسبت به کارت R9 290X، تنها 175 وات برق مصرف می‌کند و مقرون به صرفه‌ترین کارت گرافیک جهان با فرم کارخانه‌ای Mini ITX می‌باشد. در واقع این محصول جدید با تنها 6-اینچ اندازه، می‌تواند به افراد در ساخت و جمع‌آوری سیستم‌های بسیار کوچک و در عین حال قدرتمند، کمک شایانی نماید، سیستم‌هایی که تقریبا تولید و ساخت آنها پیش از این غیرممکن بوده است. مورد دیگری که باید به آن اشاره داشت، عملکرد فوق‌العاده‌ی کارت‌های AMD در تست‌های مربوط به DirectX 12 می‌باشد که می‌تواند آینده‌ی بسیار روشنی را پیش روی این شرکت قرار دهد.

کارت‌های سری R9 شرکت AMD هم‌اکنون با قیمت‌های بین 199 تا 649 دلار در حال فروش بوده و R9 Nano نیز با قیمت 649.99 دلار، گران‌ترین کارت در این سری به حساب می‌آید.

هنوز زمان عرضه‌ی دقیق این کارت توسط AMD مشخص نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال