AMD پردازنده جدیدی موسوم به FX-6330 Black Edition را عرضه کرد

هنوز زمان زیادی تا معرفی و عرضه‌ی پردازنده‌های سری Zen باقی مانده و این موضوع باعث نشده تا AMD هیچ پردازنده‌ی جدیدی را معرفی نکند. اخیرا این شرکت برای مقابله با اینتل و جایگزین کردن پردازنده‌ای قدرتمندتر، FX-6330 Black Edition را با فناوری ساخت 32 نانومتری و معماری Vishera معرفی کرد. این پردازنده قدرتمند و […]

هنوز زمان زیادی تا معرفی و عرضه‌ی پردازنده‌های سری Zen باقی مانده و این موضوع باعث نشده تا AMD هیچ پردازنده‌ی جدیدی را معرفی نکند. اخیرا این شرکت برای مقابله با اینتل و جایگزین کردن پردازنده‌ای قدرتمندتر، FX-6330 Black Edition را با فناوری ساخت 32 نانومتری و معماری Vishera معرفی کرد. این پردازنده قدرتمند و شش هسته‌ای که تنها 109 دلار قیمت خواهد دارد بر پایه سوکت +AM3 تولید و قرار است در مقابل پردازنده‌های دو هسته‌ای Core i3 اینتل قرار بگیرد.

فرکانس پایه این پردازنده در حالت عادی بر روی 3.6 گیگاهرتز تنظیم شده که این میزان در حالت توربو به 4.2 می‌رسد. شش هسته‌ی پردازشگر این سی‌پی‌یو نیز در میان سه ماژول Piledriver برای پردازش بهتر و بیشتر، قرار گرفته‌اند. همچنین مجموع حجم حافظه‌ی کش سطح 2 این پردازنده، 6 مگابایت و مجموع حافظه‌ی کش سطح 3 این پردازنده نیز 8 مگابایت می‌باشد. مموری کنترلر این پردازنده هم از رم‌های DDR3 در حالت دو کاناله و با فرکانس 1866 مگاهرتز پشتیبانی کرده و امکان اورکلاک بسیار خوبی را به خاطر داشتن برچسب Black Edition، در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در نهایت باید اشاره داشته باشیم که AMD این پردازنده را فعلا برای کاربران منطقه افیانوسیه در نظر گرفته و شاید کمی طول بکشد که شاهد عرضه‌ی این محصول در دیگر کشورها و قاره‌ها نیز باشیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال