تشدید بحران در شرکت AMD با جدا شدن دو مدیر ارشد

همان‌طور که اطلاع دارید، مدتی است که شرکت AMD در موقعیتی مالی بسیار ضعیفی قرار گرفته و فروش بسیار پایین کارت‌های گرافیکی این شرکت نیز سبب شده تا محصولات AMD تا حد زیادی انبار شوند. همچنین بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند که کم‌کم AMD باید خود را برای خریداری شدن آماده کند و به دست گرفتن […]

همان‌طور که اطلاع دارید، مدتی است که شرکت AMD در موقعیتی مالی بسیار ضعیفی قرار گرفته و فروش بسیار پایین کارت‌های گرافیکی این شرکت نیز سبب شده تا محصولات AMD تا حد زیادی انبار شوند. همچنین بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند که کم‌کم AMD باید خود را برای خریداری شدن آماده کند و به دست گرفتن زمام AMD توسط شرکتی دیگر، قریب‌الوقوع است.

هرچند اقداماتی که اخیراً شرکت در بخش کارت‌های گرافیکی داشته، می‌تواند نوید بازگشت از مشکلات را داده و یک‌قدم AMD را از ورشکستگی دور نماید. حال در این شرایط بسیار سختی که AMD در آن قرار دارد، دو تن از مدیران اصلی این شرکت استعفای خود را اعلام کرده‌اند. نفر اول، خانم Fiona Faulkner، مدیر بخش فروش جهانی و همچنین رهبر بخش بازاریابی است که استعفای خود را به‌صورت رسمی اعلام کرده و نفرم دوم نیز مدیر داخلی شرکت، آقای Leon Callon نام دارد که شرکت را ترک کرده و حتی حساب کاربری “AMD_Leon” در شبکه‌ی اجتماعی توییتر خود را نیز حذف کرده است.

این موضوع می‌تواند برای AMD بسیار بد باشد چرا که نشان می‌دهد نه‌تنها این شرکت در بخش فروش محصولات خود، بلکه در بخش مدیریتی و سیستم داخلی خود نیز مشکلات زیادی دارد. با چنین اتفاقی در ساختار مدیریتی شرکت، احتمالاً باید شاهد بازسازی این بخش و معرفی افرادی جدید برای این پست‌ها باشیم. همچنین باید اشاره کنیم که هنوز مشخص نیست که این افراد با توافق و میل خود از شرکت خارج شده و یا جدا شدن آن‌ها از AMD، دلیل دیگری داشته است.

به هر شکل شرکت AMD وضعیت خوبی نداشته و چند وقتی می‌شود که در معرض ورشکستگی نیز قرار دارد. خوشبختانه کارت‌های گرافیک جدید AMD پیشرفت بسیار خوبی را نسبت به گذشته داشته و امید می‌رود که پردازنده‌های قدرتمند سری ZEN که به‌زودی معرفی خواهند شد، به گردش مالی شرکت کمک کند. همچنین باید اشاره کنیم که پیشنهادهایی از سوی مایکروسافت و سامسونگ برای به دست گرفتن امور AMD نیز داده شده که نتیجه‌بخش نبوده، اما اگر این اتفاق بیفتد و شرکت‌هایی بزرگ‌تر و با سرمایه‌ی بیشتر، زمام امور در این شرکت را به دست بگیرند، این موضوع می‌تواند به بودجه‌ی AMD برای بخش تحقیق و توسعه کمک زیادی نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال