مشخصات فنی کارت گرافیک AMD R9 Fury لو رفت

ماه گذشته شاهد معرفی رسمی پرچم‌دار کمپانی AMD، کارت گرافیک R9 Fury X به همراه حافظه‌ی HBM بودیم. حالا مشخصات فنی دومین کارت گرافیک AMD که به کمک تراشه‌ی 28 نانومتری FIJI ساخته شده ، کارت R9 Fury، در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد سازندگان در این کارت، 56 واحد از 64 […]

ماه گذشته شاهد معرفی رسمی پرچم‌دار کمپانی AMD، کارت گرافیک R9 Fury X به همراه حافظه‌ی HBM بودیم. حالا مشخصات فنی دومین کارت گرافیک AMD که به کمک تراشه‌ی 28 نانومتری FIJI ساخته شده ، کارت R9 Fury، در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد سازندگان در این کارت، 56 واحد از 64 واحد ROP که در Fury X وجود دارد را فعال کرده و در کنار آن از 3584 واحد پردازشگر جریان (Stram Processor) بهره برده‌اند.

همچنین تعداد واحدهای پردازشگر TMU برابر با 224 واحد می‌باشد. بدون شک AMD از اهمیت بالای این کارت در آینده خود باخبر است و احتمال دارد که تعداد واحدهای ROP را دست‌نخورده باقی بگذارد. خود حافظه‌ی اصلی نیز تغییری نکرده و در کارت گرافیک R9 Fury نیز احتمالا ما شاهد حافظه‌ای 4 گیگابایتی و 4096-بیتی از نوع HBM خواهیم بود.

کلاک‌های کارت گرافیک R9 Fury نیز همانند R9 Fury X برابر با 1050 مگاهرتز برای هسته و 500 مگاهرتز برای حافظه باقی خواهد ماند. اما در این میان یک موضوع مهم باقی می‌ماند. اگر مشخصات فنی این کارت گرافیک همانند R9 Fury X باشد و چون در این کارت از خنک‌کننده‌ی آبی استفاده‌ای نشده است، پس باید شاهد افزایش دمای این کارت باشیم. البته بسیار بعید است که به هنگام انجام بازی‌ها، دمای این کارت بالاتر از 75 درجه‌ی سلسیوس برسد اما امیدواریم AMD فکری برای این موضوع کرده باشد.

AMD قصد دارد تا R9 Fury را برای مقابله با GTX 980 و با اختلاف قیمت 50 دلار، روانه‌ی بازار کند. اما تصور می‌کنید کدام کارت می‌تواند موفقتر باشد؟ برای آشنایی بیشتر با ساختار کارت گرافیک AMD، پیشنهاد می‌کنیم بررسی قبلی در مورد مقایسه‌ی AMD R9 Fury X و Nvidia GTX 980ti را مطالعه نمایید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال