تصاویر و اطلاعات جدیدی از XFX R9 380X منتشر شد

به نظر می‌رسد که شرکت AMD قصد دارد تا از شکاف قیمتی بین کارت‌های GTX 960 و GTX 970، نهایت بهره را برده و کارت گرافیک R9 380X را با قیمتی که کمتر از 300 دلار، در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین این کارت جدید قرار است بر اساستراشه‌ی Tonga با فناوری ساخت 28 نانومتری […]

به نظر می‌رسد که شرکت AMD قصد دارد تا از شکاف قیمتی بین کارت‌های GTX 960 و GTX 970، نهایت بهره را برده و کارت گرافیک R9 380X را با قیمتی که کمتر از 300 دلار، در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین این کارت جدید قرار است بر اساستراشه‌ی Tonga با فناوری ساخت 28 نانومتری و معماری GCN 1.2 ساخته شود.

به نظر می‌رسد که تعداد واحدهای پردازشگر جریان در این کارت، 2048 واحد و تعداد واحدهای اجرایی نیز 32 باشد. همچنین تعداد واحدهای پردازشگر TMU برابر با 128 و تعداد واحدهای ROP نیز 32 خواهد بود. رابط حافظه‌ی 384-بیتی و GDDR5 این کارت در کنار حافظه‌ی 3 یا 6 گیگابایتی، از دیگر مشخصات اصلی این کارت به حساب می‌آید.

AMD Readies Radeon R9 380X, XFX Ready with Card 2

تئوری دیگری در این مورد وجود دارد که در آن نیز شاهد همین تعداد واحدهای پردازشگر هستیم، با این تفاوت که در خبر دوم، رابط حافظه‌ی این کارت 256-بیتی و از نوع GDDR5 خواهد بود. همچنین 4 گیگابایت حافظه‌ برای این کارت گرافیک، باعث خواهد شد تا AMD بتواند قیمت کارت را کمتر کرده و کاربران بیشتری را سوی خود بکشاند.

حالا شرکت XFX نیز اعلام آمادگی نموده و تصاویری از کارت گرافیک R9 380X خود را با نسل جدید خنک‌کننده‌ی Double Dissipation معرفی کرده است. در این سیستم جدید، یک هیت‌سینک آلومینیومی، چهار لوله‌ی انتقال حرارت 8 میلی‌متری با جنس مرکب از مس خالص و نیکل و یک جفت فن‌های 100 میلی‌متری که به سادگی قابلیت جدا شدن داشته و این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوان قسمت زیرین کارت را تمیز کرد، دیده می‌شود.

هم‌اکنون تولید انبوه این کارت آغاز شده و احتمالا در روزهای آتی، شاهد انتشار اطلاعاتی رسمی در مورد این محصول قدرتمند خواهیم بود.

AMD Readies Radeon R9 380X, XFX Ready with Card 3

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال