برنامه‌ AMD برای عرضه‌ کارت‌های گرافیک تا سال 2018 مشخص شد؛ احتمال به کارگیری حافظه‌های GDDR5X به جای HBM2

همزمان با رونمایی رسمی AMD از قدرتمندترین کارت گرافیک جهان با نام Radeon Pro Duo، مدیران این شرکت اطلاعاتی در مورد برنامه‌های آینده این شرکت برای عرضه‌ی کارت‌های گرافیک تا اوایل سال 2018 را منتشر کردند که نشان می‌دهد این شرکت عرضه‌ی سه معماری جدید برای کارت‌های گرافیک را در برنامه‌ی خود دارد. این محصولات […]

همزمان با رونمایی رسمی AMD از قدرتمندترین کارت گرافیک جهان با نام Radeon Pro Duo، مدیران این شرکت اطلاعاتی در مورد برنامه‌های آینده این شرکت برای عرضه‌ی کارت‌های گرافیک تا اوایل سال 2018 را منتشر کردند که نشان می‌دهد این شرکت عرضه‌ی سه معماری جدید برای کارت‌های گرافیک را در برنامه‌ی خود دارد.

این محصولات قرار است با نسل چهارم از کارت‌های گرافیک Graphics CoreNext (یا GCN) و با اسم رمز “Polaris” و اواسط سال جاری آغاز گردد. اینطور که مدیران AMD اعلام کرده‌اند، محصولاتی بعدی که بر پایه معماری Polaris وارد بازار خواهند شد با مهندسی ساخت 14nm FinFET تولید خواهند شد و عملکرد آنها به ازای هر وات (Performance per Watt) نیز تا 2.5 برابر نسبت به GCN 1.2 که با فناوریس خت 28 نانومتری تولید شده بود، افزایش پیدا خواهد کرد.

پس از عبور از کارت‌های گرافیک پولاریس، این شرکت اوایل سال 2017 را با عرضه کردن کارت‌های گرافیک نسل بعدی با اسم رمز “Vega” را آغاز خواهد کرد که عملکرد به ازای هر وات در این معماری به نسبت معماری Polaris، تا 50 درصد افزایش پیدا می‌کند. همینطور باید اشاره کنیم که این کارت‌های گرافیک از حافظه‌های HBM2 استفاده خواهند کرد. اما آیا این احتمال وجود دارد که AMD بخواهد حافظه‌های HBM2 را در کارت‌های گرافیک Polaris کنار گذاشته و از حافظه‌های GDDR5X استفاده کنند؟ البته این سوی یک ماجراست و این احتمال نیز وجود دارد که AMD بخواهد همانند شرکت انویدیا، کارت‌های گرافیک بعدی خود را همراه با حافظه‌های GDDR5X عرضه و عملکرد کارت‌های گرافیک را تا حد زیادی افزایش داده و سپس به عرضه‌ی محصولاتی با حافظه‌های HBM2 روی آورد.

اوایل سال 2018 نیز AMD قصد دارد کارت‌های گرافیک خود را با اسم رمز “Navi” وارد بازار کند که البته احتمال دارد عرضه‌ی این کارت‌های کمی تغییر پیدا نموده و زودتر یا دیرتر وارد بازار شود. عملکرد این محصولات نیز قرار است تا 2.5 برابر بهتر از کارت‌های گرافیک Vega باشد و از استانداردی جدید برای حافظه آن نیز استفاده شود.

به نظر شما AMD می‌تواند در زمان‌های تعیین‌شده کارت‌های گرافیک جدید خود را وارد بازار نماید؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال