کارت گرافیک‌های AMD در سال 2016 از HDMI 2.0a و DisplayPort 1.3 پشتیبانی خواهند کرد

احتمالا با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، شما هم بخواهید کمی بازی کنید و شاید حتی قصد داشته باشید که سیستم خود را ارتقاء دهید. اگر اینطور است، پیشنهاد می‌کنیم کمی صبر کنید و منتظر عرضه‌ی کارت‌های گرافیک جدید شرکت AMD باشید چرا که طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، نشان می‌دهد که سازندگان کارت‌های گرافیک […]

احتمالا با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، شما هم بخواهید کمی بازی کنید و شاید حتی قصد داشته باشید که سیستم خود را ارتقاء دهید. اگر اینطور است، پیشنهاد می‌کنیم کمی صبر کنید و منتظر عرضه‌ی کارت‌های گرافیک جدید شرکت AMD باشید چرا که طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، نشان می‌دهد که سازندگان کارت‌های گرافیک این شرکت در سال 2016 با تغییرات بسیار خوبی همراه خواهند بود.

AMD اعلام کرده که قصد دارد استانداردهای HDMI و DisplayPort در محصولات خود را ارتقاء داده و دیگر از HDMI 2.0a و DisplayPort 1.2 استفاده نکند. پس اگر شما هم از گیمرهای حرفه‌ای هستید، این موضوع می‌تواند خبر بسیار خوبی برای شما باشد. اما تفاوت این استانداردها در چیست؟

حداکثر رزولوشنی که در خروجی‌هایی با استاندارد DisplayPort 1.2 پشتیبانی می‌شود، 3840×2160 و با نرخ بازخوانی 60hz می‌باشد که این میزان در استاندارد DisplayPort 1.3، به رزولوشن 7680×4320 با همان نرخ بازخوانی، رسیده است. البته اینکه کارت گرافیک و نمایشگر شما از چنین رزولوشنی پشتیبانی نماید، موضوعیست که به سیستم شما بر می‌گردد، اما باید توجه داشته باشید که چنین قابلیتی می‌تواند یک آینده‌نگری فوق‌العاده باشد، البته نه برای همه‌ی افراد و تنها برای گیمرهای حرفه‌ای. همچنین این موضوع می‌تواند برای عکاسان و ادیتورها فوق‌العاده مهم باشد چرا که با بیشتر شدن رزولوشن، جزئیاتی که نمایش داده می‌شوند نیز بیشتر شده و این موضوع درست چیزیست که حرفه‌ای‌ها می‌خواهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال