نوجوان ۱۸ ساله عامل حمله سایبری به زیرساخت های اوبر

اوبر گزارش هایی را مبنی بر ایجاد مشکل در زیرساخت های خود دریافت کرد و در همین راستا بررسی حمله احتمالی سایبری را آغاز کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش هایی مبنی بر حمله هکری یک نوجوان ۱۸ ساله به زیرساخت اوبر منتشر شد که طی آن به برخی ابزارهای […]

اوبر گزارش هایی را مبنی بر ایجاد مشکل در زیرساخت های خود دریافت کرد و در همین راستا بررسی حمله احتمالی سایبری را آغاز کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش هایی مبنی بر حمله هکری یک نوجوان ۱۸ ساله به زیرساخت اوبر منتشر شد که طی آن به برخی ابزارهای این شرکت مانند خدمات وب آمازون و پلتفرم ابری گوگل دسترسی پیدا کرده است. در بیانیه این شرکت که در توییتر منتشر شد آمده است : حادثه امنیت سایبری در حال پیگیری است و ما با مجریان قانون در ارتباط هستیم و در صورت دریافت اطلاعات بیشتر آنها را منتشر می کنیم.

طبق گزارش نیویورک تایمز اوبر به دلیل این حمله سایبری چند سیستم داخلی از جمله slack را برای بررسی های بیشتر از دسترس خارج کرد. عمر پس از اقدام به حمله پیامی را در سیستم داخلی slack برای کارمندان اوبر ارسال و بدین وسیله خود را معرفی کرد. طبق اسکرین شات های منتشر شده از این پیام این هکر نوشت: خود را به عنوان هکر معرفی می کنم و اوبر دچار مشکل نقص اطلاعات شده است. هکر در ادامه از سرقت برخی اطلاعات محرمانه این شرکت خبر داد و سپس با یک هشتم اعلام کرد اوبر پول کمی به رانندگان خود پرداخت می کند.

در گزارش واشنگتن پست آمده است در ابتدا این پیغام احمقانه بنظر می رسید بطوری که برخی کارمندان آن را یک شوخی تصور کردند. این هکر به نیویورک تایمز گفته است ۱۸ سال دارد و به واشنگتن پست نیز اعلام کرد برای تفریح این کار را انجام داده و قصد دارد برخی کدهای منبع اوبر را فاش کند.

 

 

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال