اپلیکیشنی که می تواند سکته مغزی را به سرعت تشخیص دهد

محققان در دانشگاه پنسیلوانیا اپلیکیشنی را توسعه دادند که با کمک نشانه‌های سکته می تواند به سرعت این بیماری را در فرد تشخیص دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از New Atlas، سرعت عمل در رساندن بیمار هنگام تشخیص سکته موضوعی حیاتی است و فرد باید هر چه زودتر تحت مراقبت […]

محققان در دانشگاه پنسیلوانیا اپلیکیشنی را توسعه دادند که با کمک نشانه‌های سکته می تواند به سرعت این بیماری را در فرد تشخیص دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از New Atlas، سرعت عمل در رساندن بیمار هنگام تشخیص سکته موضوعی حیاتی است و فرد باید هر چه زودتر تحت مراقبت های لازم قرار بگیرد. تشخیص سکته به زمان نیاز دارد. اما اپلیکیشن ساخته شده توسط پژوهشگران می تواند این نتایج را تا حد امکان سریعتر تشخیص دهد.

اپلیکیشن ابداع شده توسط پژوهشگران روند ارزیابی بیمار برای تشخیص سکته را سرعت می بخشد. در حالت معمولی زمانی که بیمار مشکوک به سکته باشد، با انجام سی تی اسکن و یا معاینه متخصص علوم اعصاب، از طریق آزمایش‌هایی روی بیمار وجود سکته را تشخیص می‌دهند.

اپلیکیشن مورد نظر با استفاده از پایگاه داده ای که از ۸۰ بیمار مبتلا به سکته مغزی جمع‌آوری شده است، از یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد. زمانی که بیمار گفتاری را در ویدئویی که با تلفن همراه ضبط می شود انجام دهد، از طریق ناهنجاری که در گفتار و حرکات چهره این فرد پدیدار می شود علائم سکته تشخیص داده خواهد شد.

در آزمایش‌هایی که از طریق این اپلیکیشن انجام شد حدود ۷۹ درصد از افراد مبتلا به سکته با دقت شناسایی شدند. همچنین این فناوری در آینده می‌تواند به افزایش دقت آزمایش‌های مراقبت های ویژه نیز کمک کند. پروفسور شارون هانگ، یکی از پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا در مورد این اپلیکیشن گفته است: این پژوهش برای اولین بار از هوش مصنوعی برای تشخیص سکته در بخش مراقبت های ویژه استفاده خواهد کرد. داده های بیماران از تصویر و صدا می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال